Noční vibrace v lanoví
V noci fouká vítr, výtahy vibrují a naráží do stěžně. Nevyspíte se. Dotažení lan není řešení, pouze tím zvýšíte frekvenci vibrací.
I když se u toho dá spát, vím z vlastní zkušenosti, obvykle to vyvolává nevoli v posádce vlastní i u posádky okolních lodí. Kvůli vztahům je dobré to řešit.
U výtahů je nejlepším řešením jejich uvázání na palubě dále od stěžně. Tak, aby nemohly mlátit do stěžně a sálingů.
Jsou chvíle, kdy se rozvibruje i lanko lazy jacku, které vede na vazák na boku stěžně. Zde nezbude nic jiného než ho odtáhnout od stěžně do strany, nejlépe lankem za vant.
Vibrovat ale dokáže i topenanta. Díky kikingům, které vzpírají ráhno nahoru, je možné topenantu mírně povolit. Povolená již nebude vyhrávat.
A to se týká také výtahů. Cestou k zastavení vibrací není jejich dotažení, ale mírné povolení.
622
Související články
Zlomený stěžeň. A co dál?
Zlomený stěžeň. A co dál?
Organizátoři The Ocean Race dnes neměli dobré probuzení. V noci přišla zpráva o zlomení stěžně na jachtě Guyot. Do cíle 4. etapy tak doplují jen 3 jachty. Pokud je to špatným zprávám konec.
Vyjádření k videu z Velikonoční regaty
Vyjádření k videu z Velikonoční regaty
Včerejší video z Velikonoční regaty z roku 2011 vzbudilo mezi čtenáři velké emoce. Možná bych řekl, i vzhledem ke stáří videa, zbytečně veliké. Proto přidávám můj názor na situaci na vodě a na reakce, s včerejším videem spojené.
Oprava prasklého stěžně v Jižním oceánu
Oprava prasklého stěžně v Jižním oceánu
Třiceticentimetrová prasklina na vrchu stěžně jachty Malizia. Vynikající video z opravy. Stěžeň je vysoký 28 metrů a Will Harris musel strávit skoro celý den na jeho vrcholu v sedáku.