Nikdo nic neudělal
Po shlédnutí videa z paluby škuneru Elbe No.5 se nezbývá než divit, proč nikdo na palubě kontejnerové lodě nijak na hrozící kolizi nezareagoval.
Před 10 dny se srazil na Labi nedaleko Hamburku škuner Elbe No.5 se 150 m dlouhou kontejnerovou lodí Astrosprinter. Na palubě plachetnice, která šla po kolizi ke dnu, bylo 43 osob. Devět osob bylo zraněných, nikdo naštěstí těžce. K záchraně všech pomohlo, že nedaleko se pohybovala záchranářská plavidla DLRG a hasiči.
Elbe No.5 je nejstarší a poslední německou plavbyschopnou lodí z doby, kdy s plachetnice ještě stavěly ze dřeva. Jachta postavená v roce 1883 sloužila po 30 let jako lodivodské plavidlo. V posledních letech prošla kompletní renovací, která vyšla na 1,5 milionů EUR.
Zajímavé buide vyšetřování nehody. Poč kontejnerová loď nezměnila kurz?
6372
Související články
Jury přiznává Holcim-PRB nápravu za kolizi v Kielu
Jury přiznává Holcim-PRB nápravu za kolizi v Kielu
Krátce po startu první etapy závodu The Ocean Race došlo ke kolizi Holcim-PRB a Allagrande Mapei Racing. Obě lodě byly vážně poškozeny a byly nuceny etapu vzdát. Jak dopadly protesty?
Jak se opravuje díra v trupu
Jak se opravuje díra v trupu
Na startu The Ocean Race Europe Allagrande Mapei rozpárala outriggerem trup Holcim-PRB jak otvírákem. Díra v trupu jak dveře do kamionu. Jak se taková škoda opravuje nám řeklsólový jachtař a lodní stavitel Milan Koláček.
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
V Jižním oceánu, až daleko na jihu téměř v oblasti plovoucího ledu končí rekordní pokus v plavbě kolem světa trimaranu Sodebo Ultim. Thomas Coville se svými muži přišel o kormidlo na centrálním trupu. V další plavbě Jižním oceánem není možné pokračovat.