Neuvěřitelná stíhací jízda
Finále Transat Jacques Vabre v kategorii IMOCA je neuvěřitelnou stíhací jízdou týmu Charal. Beyou s Prattem ukazují, co znamená mít v ideálních podmínkách vyladěnou jachtu IMOCA s foily. K cíli letí již druhým dnem rychlostí přes 20 uzlů. Na vedoucí Apivia již nestačí, ale stále by se mohli dotáhnout na druhou PRB.
Jen den zpět byla jachta Charal na 6. místě a ztrácela na medaili přes 50 mil. Do hloubi startovního pole se propadla z prvního místa v rovníkových tišinách. Na tento průjezd tišinami zřejmě Beyou dlouho nezapomene. Na své soupeře ztratil nejméně 300 mil.
Po výjezdu z tišin se tým Charal nevzdal a rozhodl se, že zkusí ještě o medaili zabojovat. Za den najel na soupeře 70 mil a již je třetí. Na druhé místo ztrácí 35 mil. Druhá PRB je ale podobně rychlá. Proto se zdá, že stříbro již nevyjde. Na druhou stranu včera by nikdo nevsadil ani na bronz.
Polohu lodi najdete zde.
3754
Související články
Bezvětří, rekord, bezvětří
Bezvětří, rekord, bezvětří
Letošní Vendée Globe je zatím zajímavá, ale pomalá (až na již druhý 24h rekord). Místo pasátu 3 dny bez větru, následoval krátký pasát a dnes už rovníkové tišiny. Rekord na rovník Alexe Thomsona z roku 2016 má hodnotu 9 dnů a 7 hodin. Dnes je to už přes 10 dnů a na rovník téměř 400 mil.
Jak opravit neopravitelné
Jak opravit neopravitelné
Louis Burton je bojovník. To se o něm ví. Tentokrát se ale pouští do něčeho, co je z laického pohledu nemožné. Jen si to představte, loď se vám láme v půlce, vy to opravíte jako zlomenou nohu od stolu a pokračujete v závodě kolem světa. A nejste přitom před cílem. Jen nedlouho po startu...
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit.