Nešťastná Blufin
Někdo má štěstí. Desetkrát hodí mincí a desetkrát to bude orel. No a někdo má smůlu. Nepadne mu karta a vždy si vytáhne kratší sirku. Platí to nejen o lidech, ale i o lodích…
Třeba Blufin. Rybářská loď ze Šibeniku. Dle záznamů Ministarstva mora, pomorstva i infrastrukture má za sebou už dvě ztroskotání a jedno utonutí. Chtělo by se říci, že se Blufin lepí smůla na paty.
První ztroskotání
16. srpna 2007 plula Blufin ze Sali na Iž. Severozápadně od Lavdary je mělčina s izolovaným nebezpečím.
Tedy dnes tam je.
To izolované nebezpečí. Mělčina je tam od pradávna.
A na této mělčině skončila tenkrát Blufin. Kapitán byl potrestán a Blufin vysvobozena. I s tunou ryb na palubě.
Potopení
Jednou se potopila, když stála vyvázaná v zadarském přístavu Gaženica. Tehdejší vlastník Milivoj Blaslov k ní měl stejný vztah, jako Miloš Zeman k pravdě. Do neudržované lodi začala pronikat voda, až se loď ocitla na mořském dně.
Druhé ztroskotání
Poslední nehoda smůlou provázenou loď potkala v pátek na Zlarinu, kde najednou změnila směr plavby a zamířila na břeh u mysu Lovišće. Na palubě byli v době nehody dva rybáři a nikomu se naštěstí nic nestalo.
Podle policejního šetření neovládal mysl kormidelníka alkohol, ani jiné návykové látky. Pak ale není jasné, proč došlo ke změně směru plavby lodě vstříc nebezpečí (podle neoficiálních zdrojů se kormidelníkovi udělalo nevolno, což může znamenat cokoli).
Naštěstí má Blufin tuhý kořínek, a i z této nehody vyvázla bez výrazných šrámů na těle. Je ale otázka, kolik životů této lodi ještě zbývá.
4094
Související články
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
V Jižním oceánu, až daleko na jihu téměř v oblasti plovoucího ledu končí rekordní pokus v plavbě kolem světa trimaranu Sodebo Ultim. Thomas Coville se svými muži přišel o kormidlo na centrálním trupu. V další plavbě Jižním oceánem není možné pokračovat.
Ulomený foil
Ulomený foil
Druhý ve Vendée Globe Sebastien Simon přišel o foil na pravoboku. To je velká rána pro držitele čtyřiadvacetihodinového rekordu. Znamená to rychlostní ztrátu kolem 30 %.
Čtyři měsíce a stále pluje
Čtyři měsíce a stále pluje
9. července se nejrychlejší Class 40 Acrobatica srazila na severním Atlantiku s liberijským tankerem Silver Ray. Vrak závodní lodě stále pluje.