Nepěkné praskliny v trupu kolem kýlu
Na lodi Cesaria, na které děláme v Praze kurzy přístavních manévrů, jsme měli nehezké praskliny kolem kýlových šroubů. Byly čím dále ošklivější. Bylo třeba konat.
K opravám jsme povolali zřejmě největšího příznivce Lodních novin Vojtu Komárka (odhadem 207 cm, když se narovná). Loď šla z vody a začalo se s pracemi, ze kterých jsme měli trochu obavy. Báli jsme se jejich rozsahu.
Vojta začal povolováním matek na kýlových šroubech. Matice byly tak srostlé se svými šrouby, že se ani nehnuly. Hnuly se ale šrouby v kýlu. Všechny se podařilo povolit.
To výrazně usnadnilo práce na očištění a odbroušení trupu. Ukázalo se, že problém nebyl zdaleka tak vážný, jak se zdálo. Praskliny nezasahovaly do laminátu. Z těžko odhadnutelného důvodu byla na spodku trupu více, či méně vysoká vrstva Sikaflexu a na ní vrchní nátěr topcoat. Praskliny byly pouze v topcoatu.
Všechen tento neřád bylo třeba odstranit a následně trup obrousit. Poté příprava skelné tkaniny k vyztužení trupu, rychlá laminace, vytvrzení, vyšroubování šroubů, které bránily zatečení pryskyřice do závitů v kýlu.
Mezitím bylo třeba připravit ze závitové tyče šrouby nové. Již tvrdý laminát Vojta přebrousil, vyměnil staré šrouby kýlu za nové a vše důkladně dotáhl. Nakonec byl na veškeré opravy nanesen nový topcoat a vše vypadá fantasticky. Mnohem lépe, než když jsme loď kupovali.
668
Související články
Jak opravit neopravitelné
Jak opravit neopravitelné
Louis Burton je bojovník. To se o něm ví. Tentokrát se ale pouští do něčeho, co je z laického pohledu nemožné. Jen si to představte, loď se vám láme v půlce, vy to opravíte jako zlomenou nohu od stolu a pokračujete v závodě kolem světa. A nejste přitom před cílem. Jen nedlouho po startu...
Oprava prasklého stěžně v Jižním oceánu
Oprava prasklého stěžně v Jižním oceánu
Třiceticentimetrová prasklina na vrchu stěžně jachty Malizia. Vynikající video z opravy. Stěžeň je vysoký 28 metrů a Will Harris musel strávit skoro celý den na jeho vrcholu v sedáku.
Opravy na Hugo Boss
Opravy na Hugo Boss
Vendée Globe má nového vedoucího závodníka. Alex Thomson na Hugo Boss, který vedl startovní pole od Kanárských ostrovů, se propadá startovním polem, zatímco se pokouší opravit poškozenou příď lodi. Je to trochu jako let Apollo 13. Na čele je duo Ruyant a Dalin.