Není křižování, jako křižování
		
		
	Na trackingu závodu The Ocean Race Europe vidíte, jaký je rozdíl ve křižování mezi jachtami IMOCA s foily a staršími loděmi VO65 s naklápěcím kýlem a daggerboardy, ale bez foilů.
Na horním obrázku vidíte křižování jachet IMOCA v Gibraltaru proti východnímu větru. Vede tým Thomase Ruyanta na LinkedOut. Jde o jachtu IMOCA nejmodernější generace, která je extrémně rychlá, ale nestoupá tak ostře. Na obratech vidíte, že jdou daleko přes 100°.
Na spodním obrázku jsou mnohem ostřejší úhly jachet VO65. Jak na trase vedoucí Sailing Poland, tak především na druhé Akzo Nobel je skvěle vidět, o kolik ostřeji stoupají proti větru, o kolik ostřejší jsou obraty.
		
		
	
	
	
			
	
	
		
						
		
	
	
		3835
		
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	Související články
	Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí
	
	
	
	Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí
	Za 5 dnů startuje transatlantický doublehanded závod Transat Cafe L´Or.Milan Koláček, Pierre Brasseur a 74 lodí na startu. Class40, Ocean Fifty, IMOCA i nejrychlejší offshore lodě na světě 32 metry dlouhé trimarany Ultim. Největší letošní závod přes oceán. S naší účastí.
 
	Charlie Dalin při Vendée bojoval s rakovinou
	
	
	
	Charlie Dalin při Vendée bojoval s rakovinou
	Vítěz poslední Vendéé Globe Charlie Dalin nebojoval při závodu kolem světa jen se svými soupeři, ale také s rakovinou. Navzdory nutnosti pravidelné medikace a bolestem dokázal zvítězit.
 
	The Ocean Race Europe začal kolizí
	
	
	
	The Ocean Race Europe začal kolizí
	O víkendu začal v Kielu The Ocean Race Europe. Začal ve velkém stylu. Dvě minuty po startu byly dvě lodě ze hry.