Nekonečný souboj s bezvětřím
Letošní ročním Middle Sea Race je pro menší jachty neustálým soubojem s bezvětřím. Koláček s Tomkem na Marina 21 se včera navečer konečně rozlétli přes 10 uzlů a ujížděli soupeřům, aby následně vítr znovu klesl k nule, celý balík se opět sjel dohromady a pokračovala již tolikrát rozehraná loterie v bezvětří.
Nyní se blíží k ostrovu Ustica severně od Palerma. Najíždějí si k severozápadu. Podle předpovědi by tam měl vítr vydržet. Nad Palermem by měla být bublina bezvětří. Realita je ale taková, že lodě poblíž ideální trasy plují rychleji. Předpovědi navzdory. A severní trasa je samozřejmě výrazně delší.
Musí to být trápení. Vymaníte se z bezvětří, ujedete soupeřům, uvíznete v bezvětří a vidíte, jak vás v posledním větru znovu dojíždějí.
A trápení nebude konec ani po objetí Sicílie a změně kurzu na jih. Na řadu přijde stoupačka. Dlouhá stoupačka. Mohla by ale být stabilní a Koláček s Tomkem by si mohli konečně odpočinout.
Ale nyní alespoň jedna dobrá zpráva. Znovu se rozjíždějí...
Polohu lodí najdete zde.
746
Související články
První offshore trénink úspěšný
První offshore trénink úspěšný
Milan Koláček pokračuje s přípravami na sezónu závodů Class 40. Vše má vyvrcholit podzimním doublehanded závodem přes Atlantik Transat Café L´OR.
Milan Koláček, proč Class40?
Milan Koláček, proč Class40?
Offshore jachtař Milan Koláček startuje letos v třídě Class40. Vrcholem bude na podzim závod přes Atlantik známý jako Transat Jacqus Vabre. Co je Class40 a jaká je jachta, na které bude závodit?
Milan Koláček ve třídě Class40
Milan Koláček ve třídě Class40
Je to potvrzené! Milan Koláček bude letos startovat ve třídě Class40. Před sebou má celou řadu závodů, sólových i doublehanded. Závodit bude na jachtě Yelcho, design Lombard Lift V2. Vrcholem bude transatlantický závod Transat Café L´OR (dříve Transat Jacques Vabre).