Nejzajímavější závodní jachta v ČR?
V Čechách není žádná jachta, která by mohla vyhrát Fastnet Race, nebo závod ze Sydney do Hobartu. Brzy to už ale nebude platit. V běhu je koupě, která vše postaví na hlavu.
Jakou jachtu si představíte, když mluvíme o vítězi Fastnetu nebo Hobartu? Zřejmě nějakou bestii dlouho 30 metrů, která potřebuje početnou posádku. To ale nemusí být pravda. Hlavním vítězem obou těchto regat je jachta, která vyhraje v handicapu IRC. V letech 2013 a 2015 v IRC zvítězily ve Fastnetu francouzské jachty JPK. Loni sice přálo počasí velkým jachtám, ale ve své třídě IRC 3 obsadily jachty JPK šest z prvních sedmi míst. A právě po jachtě JPK sáhl principál týmu Bohemia Praha Pavel Štolba.
Cesta k nové lodi
Základem týmu Bohemia Praha je trio Pavel Štolba, Milan Koláček a Ondřej Vachel. Po prodejí Figara 2 nastala pro tým situace jakým směrem se vydat dále. Stanovit si své cíle a podle toho uzpůsobit výběr lodě. Tým šel klasickou cestou mnoha výstav a testů lodí. Jako první na řadu přišla jezerní plachetnice Esse 850, se kterou tým dosáhl skvělého výsledku. Získal bronz na ME Sportsboatu ve Slovinské Portoroži.
Stále ale chybělo to hlavní. Konkurenceschopná námořní jachta. Požadavky byli následující. Najít jachtu, ke které není potřeba početná posádka. V úvahu přicházely jachty navržené na doublehanded závodění. V roce 2019 se představilo několik těchto zajímavých lodí. Zejména Sunfast 3300, J99 a JPK 1030. Po jednoduché selekci došlo k porovnávání Sunfastu a JPK. Téměř totožné lodě, které se liší drobnými detaily. Po dlouhém zvažování padla volba na JPK. Velkou výhodou je, že sám majitel loděnice závodí na této lodi a je přesně navržena na závody v handicapu IRC.
JPK 1030
První prohlídku jachty provedl Milan Koláček v Lorientu před koncem roku. Ostrý test byl domluven na leden. Sbalit oblečení a zamluvit letenky. Samotný test trval dva dny a okamžitě splnil naše očekávání. Loď je perfektně odladěná v každém detailu. Kormidlování je zážitkem. Jachta je v mnoha ohledech identická s Figarem 2. Výhodou oproti Sunfastu je i využití symetrického spinakeru. Loděnice se nachází přímo v Lorientu a výroba všech JPK vypadá úžasně.
První letošní závod
Letošní sezonu tým plánuje vyrazit s lodí Esse 850 a rok tradičně ukončit regatou Jabuka na lodi Dufour 34e. Od února 2021 začínají první tréninky ve francouzském Lorientu už na nové lodi JPK 1030.
5314
Související články
Co čeká Milana Koláčka v nejbližších dnech?
Co čeká Milana Koláčka v nejbližších dnech?
Milan Koláček je v Karibiku, v kapse má vynikající 8. místo z největšího doublehanded transatlantického závodu a mohl by si užívat tropické ostrovy. Plán je ale jiný. Výrazně divočejší. A chladnější.
Koláček s Brasseurem se poprali s těžkými vahami (1. díl)
Koláček s Brasseurem se poprali s těžkými vahami (1. díl)
Milan Koláček s Pierrem Brasseurem skončili v transatlantickém závodě Transat Cafe L´Or na vynikajícím 8. místě s minimálním rozpočtem a přípravou. Porazili i dva vítěze Vendéé Globe. Pojďme se podívat, proti jakým šajbám offshore jachtingu se postavili.c
Osmé místo pro Koláčka s Brasseurem
Osmé místo pro Koláčka s Brasseurem
Podle mých neoficiálních propočtů (jsou to složité výpočty, ta šedesátková soustava) skončilo duo Milan Koláček a Pierre Brasseur na 8. místě v doublehanded závodu přes Atlantik Transat Cafe L´Or. Mimořádný úspěch!