Největší remorkérová záchranná operace
O uvíznutí čínské kontejnerové lodi CSCL Indian Ocean a její záchraně jsme již dvakrát psali. Zde se podívejte na to, jak se v největší remorkérové záchranné operaci podařilo loď vyprostit. Akce se účastnilo celkem 12 remorkérů. Uvolnit loď dlouhou 400 metrů z mělčiny, není žádná sranda. Nakonec po pečlivé přípravě trvala celá akce jen 20 minut.
Důvodem nasednutí CSCL Indian Ocean byla porucha kormidelního mechanismu.
No a jen pro zajímavost. Včera nasedla v Anglii na dno jiná z největších kontejnerovek. Nasednutí na dno bylo úmyslné, důvodem bylo selhání motoru. Jednalo se o loď APL Vanda.
2571
Související články
Záchrana v ledové bouři v Jižním oceánu
Záchrana v ledové bouři v Jižním oceánu
V bouři ve větru o rychlosti 90 uzlů upadl kýl jachtě Tonyho Bullimora a jachta se překlopila. Zachráněn byl za 4 dny ve chvíli, kdy si všichni mysleli, že je mrtvý. Druhým zachráněným v nouzi byl Raphaël Dinelli. Jeden z mimořádných příběhů světového offshore jachtingu. Tedy... Vlastně příběhy dva.
Jak vypadá záchrana vraku závodní jachty
Jak vypadá záchrana vraku závodní jachty
Nákladní loď a plachetnice se srazí a plachetnice je rozlomena vejpůl. Je třeba vrak odstranit. Jak taková záchrana probíhá? Svědectví z první ruky.
Blesk potopil závodní Class 40
Blesk potopil závodní Class 40
Závodní jachta Class 40 Sogestran Seafrigo byla na cestě přes Atlantik zasažena bleskem a začala se potápět. Posádka byla zachráněna nákladní lodí Frio Ionian.