Nejdelší možná trasa
Nejdelší možná trasa
„Delší trasou snad ani není možné jet,“ posteskl si včera večer Milan Koláček. Má pravdu. Transat AG2R asi nemůže být delší. Pojďme se podívat na čísla.
Trasa závodu je daná průjezdem kolem Kanárských ostrovů. Na západě souostroví byl bod, který bylo nutné nechat po pravoboku. Od tohoto bodu je to do cíle u ostrova St. Barth přesně 2533 mil nejkratší trasou. To ale není případ tohoto ročníku. V této chvíli se zdá, že od Kanárů do cíle bude cesta dlouhá 3271 mil. To je o 700 mil více!!! Celkově to znamená, že 3851 mil je ideální vzdálenost od startu do cíle a realita bude 4589 mil. To je tedy slušná porce navíc.
K tomu jsou všechny ty míle navíc pomalé. Znovu dáme slovo Milanovi: „Jde to pomalu. Vzduch je teplý jako sviňa, takže 13 – 17 uzlů větru tady, je jako 10 – 12 uzlů ve Francii při zimním tréninku. Snažíme se stále dostat na jih. Mělo by to tam být stabilnější s větrem. Co bude s Cercle Vert a Artemis, to se uvidí. Každopádně jsou (špatná zpráva) rychlejší. Dnes večer snad přijde silnější vítr stočený ze severu, tak to snad bude o něco lepší. Každopádně zítra by to měla být halza a zase na jih. A ještě na závěr poděkování všem, kteří nám poslali povzbuzení. Moc nám to pomohlo. Děkujeme.“
Pořadí?
Milan s Pierrem na Fulgur-Evapco se stále drží na výborném šestém místě. Do konce je ještě 1300 mil. Pokud by to vydrželo, bude to fantastický úspěch. Nepříjemným soupeřem je však britská Artemis, která je velmi rychlá. Bude těžké udržet ji za zády.
Něco k počasí
Jak správě poznamenal jeden náš čtenář, měli bychom pro některé čtenáře vysvětlit, co je to GRIB. Mluvíme-li o počasí během závodu, odvoláváme se na soubory GRIB. Informace o nich a místa, kde je stáhnete, najdete zde. Komu tento způsob zobrazení nevyhovuje, může se podívat na jiný produkt. Jmenuje se windyty. Tam je také možné najít vítr. My ale pro lepší orientaci dáváme přednost statickým Gribům.
Polohu najdete zde.
6703
Související články
Co řekl Pavel Nesvadba o Fastnetu s týmem Milana Koláčka
Co řekl Pavel Nesvadba o Fastnetu s týmem Milana Koláčka
Jaké to je jet offshore závod na superrychlém závodním speciálu Class40 s profesionály? Povídal jsem si o tom s profeionálním fotografem, horolezcem a jachtařem Pavlem Nesvadbou. I on jako zkušený jachtař byl překvapen, jak je to tvrdé.
Co dělá Milan Koláček, když nezávodí?
Co dělá Milan Koláček, když nezávodí?
Podíváme se na současný program Milana Koláčka, který závodí v profesionální třídě Class40 a vede si skvěle. Jaký je jeho program po Fastnetu? Odpočinek, nebo sprint za povinnostmi?
Jak dopadl protest Milana Koláčka
Jak dopadl protest Milana Koláčka
Tým Milana Koláčka doplul ve Fastnetu na 4. místě, ale byl pochybným rozhodnutím rozhodčích odsunut na místo 12. Milan podal protest…