Nebezpečný gumák
Název článku je trochu zavádějící, protože není nebezpečný gumový nafukovací člun, ale člověk, který do něj sedá. Někdy je nebezpečný svému okolí, jindy sám sobě.
Včera ve 12:48 zalarmovalo chorvatské záchranáře volání svědka, který byl v kempu nedaleko Senje svědkem bezmocného boje dvojčlenné posádky gumového člunu s bórou. Silný vítr odnášel gumák i s osazenstvem na moře, Veškeré snahy posádky o záchranu byly marné.
Na pomoc vyplula policejní loď, které se podařilo dvojici námořníků zachránit. Včetně jejich plavidla. Podmínky na moři ale byly opravdu divoké, bóra zvedala tříšť a nad hladinou bylo vidět jen minimum.
Ze zprávy není jasné, jestli byl člun vybaven motorem, nebo nebyl. Spíše to vypadá, že ne. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že za podobných podmínek je i dvoukoňový přívěsák hračkou, která sice dodá posádce odvahu, ale proti větru nijak nepomůže.
Při silnějším větru je třeba si uvědomit, že gumový člun může být nebezpečnou pastí. V tomto případě si to neuvědomila ani dvojice pětapadesátiletých mužů. Na jachtě je v podobných případech třeba dávat pozor na nováčky a děti. To bývají skupiny, které mají odvahy na rozdávání.
5323
Související články
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
V Jižním oceánu, až daleko na jihu téměř v oblasti plovoucího ledu končí rekordní pokus v plavbě kolem světa trimaranu Sodebo Ultim. Thomas Coville se svými muži přišel o kormidlo na centrálním trupu. V další plavbě Jižním oceánem není možné pokračovat.
Ulomený foil
Ulomený foil
Druhý ve Vendée Globe Sebastien Simon přišel o foil na pravoboku. To je velká rána pro držitele čtyřiadvacetihodinového rekordu. Znamená to rychlostní ztrátu kolem 30 %.
Čtyři měsíce a stále pluje
Čtyři měsíce a stále pluje
9. července se nejrychlejší Class 40 Acrobatica srazila na severním Atlantiku s liberijským tankerem Silver Ray. Vrak závodní lodě stále pluje.