Nebe a dudy
Podívejte se na video z dnešního dne The Ocean Race. Stoupačka v bouři. Na videu je zajímavé srovnání kategorií VO65 a IMOCA. Rozdíl snad ani nemůže být větší.
Na palubě VO65 početná posádka navlečená do žluťáků, všichni zabalení od hlavy až k patě. Prostě nechutná stoupačka proti bouři, ve které vítr dosahoval až 55 uzlů.
A třída IMOCA? Ta samá bouře. Samozřejmě. V kokpitu to ale vypadá docela jinak. Posádka jen v tričkách… Žádná voda, žádný vítr, žádná zima. Trochu jako v počítačové hře. Jachting z tepla obýváku.
Na palubě VO65 to samozřejmě musí být fantastický zážitek. Skvělá loď, plavba v bouři… Asi jako jízda v parádním sportovním kabrioletu. Za bouřky. Bude to zážitek…
Pokud ale kolem prosviští to samé, se zataženou střechou, tak asi budete trochu závidět, že?
Na druhém videu je oprava hlavní plachty na palubě vědoucí jachty HOLCIM. Jiná technologie, než běžně používáme na turistických jachtách.
606
Související články
Bezvětří, rekord, bezvětří
Bezvětří, rekord, bezvětří
Letošní Vendée Globe je zatím zajímavá, ale pomalá (až na již druhý 24h rekord). Místo pasátu 3 dny bez větru, následoval krátký pasát a dnes už rovníkové tišiny. Rekord na rovník Alexe Thomsona z roku 2016 má hodnotu 9 dnů a 7 hodin. Dnes je to už přes 10 dnů a na rovník téměř 400 mil.
Jak opravit neopravitelné
Jak opravit neopravitelné
Louis Burton je bojovník. To se o něm ví. Tentokrát se ale pouští do něčeho, co je z laického pohledu nemožné. Jen si to představte, loď se vám láme v půlce, vy to opravíte jako zlomenou nohu od stolu a pokračujete v závodě kolem světa. A nejste přitom před cílem. Jen nedlouho po startu...
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit.