Nazlobený Jadran
Jadran je dnes takový, jaký by v létě být neměl. V turistickém ráji to nemá bouřit, nemají tam šlehat blesky, nemá tam foukat jugo a rozhodně tam nemá pršet!
Září má být poklidné. Teploty mají klesnout na příjemných 25°, letní vítr má utichnout a moře má být stále teplé. Prostě příjemný čas pro ty, kteří nemilují srpnové běsnění.
Počasí si ale nenechá diktovat normy od turistických kanceláří. Je to fracek, který si vždy udělá jen to, pro co se sám rozhodne.
Tak je tomu i nyní. Od západu se nad Jadran přesouvá tlaková níže a to včetně přidružených front. Jak říkají tamní meteorologové: Ciklona s frontalnim poremećajem premješta se preko Jadrana dalje na istok.
Co to v praxi znamená? Jugo do 35 uzlů, místy až do 50 na otevřeném moři. Mimo hradbu ostrovů vlny o výšce až ke 3 metrům. Do toho bude přecházet fronta, to znamená bouřky, silný vítr v poryvech a minimální viditelnost kvůli prudkým srážkám.
Taková je tedy situace na Jadranu. Počasí nic moc. Pokud jste na kotvě, dávejte pozor. Vítr se bude při přechodu fronty měnit. Tak ať jste na to připraveni. Nenechte se nachytat se spuštěnými kalhotami.
9058
Související články
Jak bude foukat na České námořní rallye?
Jak bude foukat na České námořní rallye?
Již v neděli startuje mistrovství republiky v chorvatské maríně Kaštela. Počasí posledních dnů je v Chorvatsku divoké, proto jsme se zeptali ředitele závodu Tomáše Stejskala, jak se bude bojovat s případným bouřlivým počasím.
Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye
Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye
Říjen se stává pro české a slovenské závodní jachtaře mimořádně atraktivním měsícem. Již po 28. se pojede Česká námořní rallye, která naváže na novou slovenskou regatu Slovak Sailing Challenge, která bude startovat na stejném místě a na stejných jachtách Salona 46 a First 45.
Druhá etapa Velikonočky je tady
Druhá etapa Velikonočky je tady
Druhá etapa Velikonoční regaty se liší od všech předešlých. Na startovní pole je připravena cikcak etapa, s mnoha nebezpečnými zákrutami. Tentokrát bude menší prostor na taktizování při volbě trasy.