Naši u Favignany
V sobotu odstartoval známý offshore závod Middle Sea Race. Na startu není žádná česká jachta, ale na palubě francouzské JP54 Notre Mediterranee – Ville de Nice se závodu účastní několik českých jachtařů včetně Milana Koláčka a Milana Tomka.
Jedná se o revoluční jachtu několikanásobného vítěze závodů Transat Jacques Vabre a Barcelona World Race Jean-Pierre Dicka s naklápěcím kýlem a otočným interiérem. Tato inovace umožňuje přesunutí těžkých částí interiéru na návětrný bok a zvýšení výkonu jachty. Podobně měl Dick zařízenu i svoji poslední jachtu IMOCA. Designérem jachty postavené na Novém Zélandu je Guillaume Verdier, lodní designér, jehož jméno má v posledních letech zvuk.
Jachta Notre Mediterranee – Ville de Nice se nyní blíží k otočnému bodu Favignana na západě Sicílie. Po krátkém úseku na boční vítr nyní čeká na jachty u Favignany dlouhý úsek na předobok k Pantallerii. Vítr vane od jihovýchodu. Mezi Pantallerii a Lampedusou bude vítr slábnout a bude to o hledání větru.
Tým je nyní na 15. místě mezi jednotrupými jachtami celkové. Na čele je dvojice třicetimetrových jachet Leopard 3 a Bullitt, Následuje VO70 Pyewacket 70, VO65 Ambersail. Dále dvojice TP52 a několik speciálů mezi 45 a 50 stopami.
Polohu lodí můžete sledovat zde.
447
Související články
Co se stalo při Fastnetu
Co se stalo při Fastnetu
Na videu, které najdete u článku popisuje Milan Koláček, jaký byl letošní Rolex Fastnet Race, kterého se jako první Čech účastnil na foilující jachtě IMOCA.
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.
Na IMOCE je to náročné a někdy brutální...
Na IMOCE je to náročné a někdy brutální...
Milan Koláček je prvním Čechem, který absolvoval regatu na jachtě IMOCA. Zeptali jsme se Milana, jak závod probíhal, jak náročné byly podmínky, co je na IMOCE nejtěžší, jakých výkonů dosahuje atd. Zítra se něco dozvíme o foilech, jejich trimování o letu nad hladinou a Milanových plánech.