Na houpačce mezi životem a hlubinou
Dnešní ráno v Zadaru na Trpimirovoj obali připomínalo to nejlepší z filmů s Belmondem. Auto balancující na pomezí života a mořské hlubiny. Nebezpečný případ plný napětí a nervů z oceli.
Za kalného jitra nezvládla žena mířící do centra Zadaru na nábřeží svého modrého broučka, šla do smyku, jedna otočka, druhá otočka, náklon a autíčko se zastavilo v nestabilní poloze na hraně mezi životem a smrtí.
Žena otevřela oči. Napravo za okénkem nebe, vlevo mořská hlubina, vpředu Obala Kneza Trpimira. Pohyb rukou vlevo a svět se sklání do hlubin. Hlava vpravo a nestabilní houpačka se vrací zpět.
Chce cigaretou uklidnit nervy. Krabička je ve dveřích vlevo, náklon hrozí pádem na mořské dno. Proto raději sahá vpravo pro telefon. Autíčko mění polohu pár stupňů k životu.
Volá manžela, ten zase vatrogasce. Bojovníci s ohněm přijíždějí s kompletní technikou a začínají boj se stabilitou. Sledují, rozvažují, nechtějí udělat chybu. V mořské hlubině si drží palce predátoři a mrchožrouti.
Velitel hasičského družstva přispěchá na člunu s nekonečnou podpěrou, kterou spustí do hloubky 1023 metrů a vzpříčí jí kolo uvízlého vozítka. Je napůl vyhráno!
Další postup již byl rutinou. Jakmile byla zajištěna stabilita na 3 body, přijel Dragutin Marković se svým náklaďáčkem, natáhl ruku, podržel modrého broučka za střechu a zachráněná řidička mohla vystoupit z vozu. Zvědavci nakonec museli na šťastné vyvrcholení záchrany ještě půl minuty počkat, než v nouzi uvízlá řidička dokončila zajímavý telefonní hovor se svojí nejlepší kamarádkou.
3572
Související články
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
V Jižním oceánu, až daleko na jihu téměř v oblasti plovoucího ledu končí rekordní pokus v plavbě kolem světa trimaranu Sodebo Ultim. Thomas Coville se svými muži přišel o kormidlo na centrálním trupu. V další plavbě Jižním oceánem není možné pokračovat.
Ulomený foil
Ulomený foil
Druhý ve Vendée Globe Sebastien Simon přišel o foil na pravoboku. To je velká rána pro držitele čtyřiadvacetihodinového rekordu. Znamená to rychlostní ztrátu kolem 30 %.
Čtyři měsíce a stále pluje
Čtyři měsíce a stále pluje
9. července se nejrychlejší Class 40 Acrobatica srazila na severním Atlantiku s liberijským tankerem Silver Ray. Vrak závodní lodě stále pluje.