Miliarda v hajzlu
Takto vypadá jachta za miliardu Kč poté, co spadla z paluby nákladní lodě do moře nedaleko Baleár, byla zachráněna a v Palmě byla vytažena z vody. Co bude dále s luxusní 40 m dlouhou jachtou?
O nehodě, při které se z paluby nákladní lodě zřítila 130 stop dlouhá karbonová jachta My Song vyrobená v loděnici Baltic, jsme již psali. Napůl potopený vrak se podařilo zachránit. Byl nadlehčen vzduchovými vaky a dotažen do přístavu Palma de Mallorca. Zde byl vrak vytažen z vody v loděnici STP Shipyard.
Jachta za 40 milionů EUR je masivně poničena. V trupu jsou jasně patrné díry, které vznikly při pádu z lože, ve kterém jachta na palubě nákladní lodě cestovala. Otázkou nyní je, jak se dále s vrakem naloží. Opravit, či neopravovat? To je to, oč tu běží. Odpověď na tuto otázku bude muset dát majitel jachty a spolu s ním pojišťovna, pro kterou bude náhrada škod nemalým zásekem.
To vše se ale bude řešit až poté, co bude určeno, kdo je vlastně viníkem a ze které hromady peněz bude škoda vyplacena. Přepravní společnost Peters & May se hájí tím, že došlo k selhání přepravního lože jachty, které bylo dodáno majitelem lodě a zkompletováno posádkou My Song. Poškozené lože již bylo vydáno k expertíze. Teď nastane teprve tanec nazvaný: Kdo za to může?
4144
Související články
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
V Jižním oceánu, až daleko na jihu téměř v oblasti plovoucího ledu končí rekordní pokus v plavbě kolem světa trimaranu Sodebo Ultim. Thomas Coville se svými muži přišel o kormidlo na centrálním trupu. V další plavbě Jižním oceánem není možné pokračovat.
Ulomený foil
Ulomený foil
Druhý ve Vendée Globe Sebastien Simon přišel o foil na pravoboku. To je velká rána pro držitele čtyřiadvacetihodinového rekordu. Znamená to rychlostní ztrátu kolem 30 %.
Čtyři měsíce a stále pluje
Čtyři měsíce a stále pluje
9. července se nejrychlejší Class 40 Acrobatica srazila na severním Atlantiku s liberijským tankerem Silver Ray. Vrak závodní lodě stále pluje.