Milan Koláček o novém Figaru
Nové Figaro 3 bylo představeno minulý týden. Vypadá nadupaně. Co o něm řekl jediný Čech ve třídě Figaro Milan Koláček? Jaké jsou jeho pocity z nové lodě?
Figaro 3 určitě bude pěkná a rychlá loď s moderním sail planem a výkonným trupem. Není pro Francouze snadné, přijít s něčím, co bude radikálně lepší než Figaro 2. Dvojka má i přes své stáří dobrý trup, jen sail plan je zastaralý.
Kokpit je u novinky výrazně menší. Ovládání lodi je tak více po ruce. Moderní kování a využití textilních stoperů svedených k druhému páru vinšen, znamená úspory hmotnosti.
Nevýhodou dle mého názoru bude, že se k výtahům nebude dát pořádně postavit a zabrat ve chvíli, kdy potřebuješ plachtu vytáhnout. To je však jen pocit, vše bude nutné vyzkoušet. Jinak kování a rig mi přijdou jednoduché a účelné. 14,4 m vysoký stěžen se dvěma páry sálingů a asymetrický spinaker s plochou 105 m2, plachta C5 a genakry zaručí lodi velkou akceleraci ve slabém i silném větru. Figaro 2 je zábavné od 20 uzlů větru, Figaro 3 bude určitě mnohem rychlejší ve slabém větru. Stejně jako lodě Classe Mini.
Nová loď změní strategii a způsob závodění, na jaký jsou závodníci na Figaru zvyklí. Lodě budou více akcelerovat při vyostření se spinakry a otevře se více možností strategií při závodech. Pole nebude tak homogenní. Otázkou je, co udělají foily, které potřebují vyšší rychlosti a také lehkou loď, Určitě budou kurzy kdy bude jejich potenciál využitý, ale naopak při VMG proti a po větru to může být naopak brzda.
To asi vše ukáže první prototyp, který se brzy začne vyrábět.
Uvnitř je stojná výška pouze 1740 mm, takže pro dlouhány nic moc, to samé lůžko na spaní je pouze 1800 mm dlouhé. Jinak celkově je váha lodi posunutá více dozadu (motor, baterie, liferaft). Moderní set up elektroniky je jednoduchý a účelný taktéž. Minulý týden proběhly prezentace elektroniky B&G a NKE, zvoleno ale myslím ještě není.
Více o Milanovi zde.
5389
Související články
Byl to těžký závod. Se skvělým koncem!
Byl to těžký závod. Se skvělým koncem!
Naše duo Milan Koláček a Milan Tomek zvítězilo v Rolex Middle Sea Race ve dvou kategoriích. Podívejte se na video, kde v rozhovoru přibližují svoji cestu na start, náročnost tohoto ročníku i okamžiky radosti posledního dne a nadšení v cíli.
Vítězství v Rolex Middle Sea Race
Vítězství v Rolex Middle Sea Race
Milan Koláček s Milanem Tomkem vyhráli závod Rolex Middle Sea Race ve své kategorii IRC Doublehanded a přidali také vítězství v kategorii ORC 5. Navzdory potížím, se kterými se museli potýkat.
40 mil do cíle a naši na prvním místě!
40 mil do cíle a naši na prvním místě!
Vyhrají Koláček s Tomkem Rolex Middle Sea Race ve své kategorii doublehanded? Zatím to vypadá dobře a do cíle zbývá již jen 40 mil. Ale pozor. Je to jen 40 mil, nebo také ještě 40 mil. V jachtingu se může stát i na posledních stovkách metrů cokoli. Jako prokázala i letošní Česká námořní rallye při dojezdu na Vis.