Maxitrimaran na křídlech
Dokáže rekordní trimaran IDEC Sport stačit nové generaci nejrychlejších trimaranů vybavených foily? Aby se jeho šance zvýšily, rozhodl se skipper Francis Joyon pro instalaci nosných křídel.
Francis Joyon, kterému bude na podzim 62 let, se zúčastní sólového závodu Route du Rhum na palubě svého 31,5 m dlouhého trimaranu IDEC Sport, se kterým drží rekord kolem světa Jules Verne Trophy.
Připomínám ještě jednou, že na podzim bude Joyonovi 62let. Do dnešních dnů jeli na 30 a více metrů dlouhém trimaranu přes Atlantik sólo kromě Joyona ještě Loick Peyron, Armel Le Cléac´h, Thomas Coville, franck Cammas a Francois Gabart. Nikomu z nich nebylo přes 60 let... Joyon ukazuje, že pokud něco chcete, věk není překážkou.
Aby měl Joyon šanci uspět, musí svoji 12 let starou loď omladit. Proto je trimaran nyní v loděnici Multiplast ve Vannes. Bude to první zásadní změna trimaranu. Loď bude vybavena foily a kormidly s nosnými křidélky do T.
Je jasné, že IDEC Sport nebude létat tak, jako nejnovější lodě třídy Ultim, ale ve vyšších rychlostech se loď podaří výrazně odlehčit. Tak se centrální plovák bude jenom lehce dotýkat vody a zvýší se rychlost.
Joyon doufá, že dá loď na vodu mezi 15.- 30. březnem. Potom začne tým nově upravenou loď testovat, začne se učit zacházet s foily, hledat správné nastavení.
Poprvé se v závodě představí na přelomu dubna a května ve Středomoří při regatě La Nice Ultimed. Přeplavba na jih umožní týmu sžít se s novou lodí.
Závod v posádce týmu velké výhody nepřinese. IDEC Sport bude mít větší šance v sólovém závodě Route du Rhum, při kterém Joyon může těžit ze svých zkušeností. Na startu nebude nikdo, kdo by jich měl více.
5904
Související články
50 dnů kolem světa
50 dnů kolem světa
Charles Caudrelier obeplul svět sólo za 50 dnů, 19 hodin a 7 minut a stal se prvním vítězem závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge. Jen dva sóloví jachtaři dokázali obeplout svět rychleji. Držitel rekordu Francois Gabart za 42 dnů, 16 hodin a 40 minut a Thomas Coville za 49 dnů, 3 hodiny a 7 minut.
Schovat se před bouří je správné řešení
Schovat se před bouří je správné řešení
Pokud mohu snížit riziko pro loď a posádku na minimum, udělám to. Není-li to nezbytné, neriskuji. Skvělým příkladem je současné dění v závodu kolem světa Arkea Ultim Challenge.
Všechno je možné…
Všechno je možné…
Armel Le Cléac´h má za sebou zastávku v Riu s výměnou dvojice kormidel. Na čele Arkea Ultim Challenge se pomalu posouvá vpřed Charles Caudrelier. Jeho trimaran je velmi unavený. Druhé místo patří strhanému Thomasu Covillovi.