Krize na Fulgur-Evapco?
Z paluby Fulgur-Evapco se nám ozval Milan Koláček. Proti předchozím dnům bylo znát, že nálada na palubě poklesla. To není dobré, ale snad jde jen o dočasný problém.
„Při průjezdu mezi Kapverdy jsme se zapotili. A nebylo to jen vedrem. Je třeba si přiznat, že se nám moc nepovedl. Navíc se nám poslední dva dny nedaří držet maximální rychlost lodi. Pokaždé jsme na špatném místě. Tak snad se to už konečně ustálí. Potřebujeme za zády udržet Artemis a předjet Cercle Vert. Na palubě je vše OK. Jen s morálem trochu bojujeme. Musíme se snažit ho držet nahoře. Ale to se stává, když věci nevycházejí, jak mají. Stále diskutujeme, jak zrychlit loď. Hledáme vše, každá setina uzlu může být rozhodující. Taky musíme udělat nějaké fotky a videa. Není morál, ale musíme. Přes den je horko k nevydržení, v noci na palubě na mikinu. Zdravíme čtenáře Lodních novin.“
Protože není snadné udržet morál tak vysoko, jak má být, po celou dobu závodu a dnes je na programu krize, máme k vám prosbu. Posílejte nám krátká povzbuzení pro Milana s Pierrem mailem, my je dáme všechny do jedné zprávy a dnes večer je klukům na palubu pošleme. I vy tak můžete klukům pomoci.
Ještě jedno důležité video z paluby. Pierre Brasseur jako kmotr projektu 7. kontinent hovoří o znečišťování oceánů. Mluví o tom, že začít musíme u sebe. A není důležité, že bydlíme ve středu Evropy a k moři to máme 1000 km. V oceánech stejně nakonec všechen odpad skončí…
Milan: Hey Pierre, co tam děláš?
Pierre: Milane, poslouchám moře. Ptám se ho na nejrychlejší cestu na St. Barth. Odpovědělo mi, že je to vítr kdo rozhodne. Ale prý má pro mě něco mnohem důležitějšího, co mi chce sdělit. Chce, abychom si všichni uvědomili, že voda je kolébkou lidstva a my všichni z ní pocházíme….“
Zkrátka kluci nám tímto krátkým videem sdělují, že se s Vámi chtějí podělit touto cestou o krásu oceánu a říct Vám, že tohle je potřeba chránit a je to boj nás všech!
6680
Související články
První offshore trénink úspěšný
První offshore trénink úspěšný
Milan Koláček pokračuje s přípravami na sezónu závodů Class 40. Vše má vyvrcholit podzimním doublehanded závodem přes Atlantik Transat Café L´OR.
Milan Koláček, proč Class40?
Milan Koláček, proč Class40?
Offshore jachtař Milan Koláček startuje letos v třídě Class40. Vrcholem bude na podzim závod přes Atlantik známý jako Transat Jacqus Vabre. Co je Class40 a jaká je jachta, na které bude závodit?
Milan Koláček ve třídě Class40
Milan Koláček ve třídě Class40
Je to potvrzené! Milan Koláček bude letos startovat ve třídě Class40. Před sebou má celou řadu závodů, sólových i doublehanded. Závodit bude na jachtě Yelcho, design Lombard Lift V2. Vrcholem bude transatlantický závod Transat Café L´OR (dříve Transat Jacques Vabre).