Kolik stojí zašpuntovaný Suez
Suez je úzké hrdlo láhve, na kterém je závislý světa běh. Přes 50 lodí propluje denně tímto hrdlem, více než 12 % světového obchodu stojí a padá se Suezem. Kolik stojí špunt, kterým hrdlo ucpala kontejnerová loď MV Ever Given?
Záchranářům se během včerejška podařilo částečně uvolnit kontejnerovou loď MV Ever Given, která stála zapříčená přes Suezský průplav. Nyní je volná záď lodi, příď však stále vězí hluboko v boku kanálu. Při uvolnění zádi asistovalo 10 remorkérů.
Stále však není jasné, kdy se podaří důležitou dopravní tepnu uvolnit. Podle některých zpráv je příď kontejnerové lodě nasedlá na skálu. Bylo také zjištěno, že trup je poškozený.
V současné chvíli čeká na obou stranách kanálu téměř 500 lodí. Jiné se již vydaly na dlouhou cestu kolem Afriky.
Kolik to stojí
Zablokování kanálu není levná záležitost. Podle údajů společnosti Lloyd´s stojí hodina zablokování kanálu 400 milionů USD. Cena přepravy za jediný den západním směrem je 5,1 miliardy USD, východním směrem jde o 4,5 miliardy USD. Není to žádná láce a projeví se to i na odvětvích, které s tím na první pohled vůbec nesouvisí.
Aktuální situaci můžete sledovat zde.
Titulní obrázek Vesselfinder.com
3720
Související články
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
V Jižním oceánu, až daleko na jihu téměř v oblasti plovoucího ledu končí rekordní pokus v plavbě kolem světa trimaranu Sodebo Ultim. Thomas Coville se svými muži přišel o kormidlo na centrálním trupu. V další plavbě Jižním oceánem není možné pokračovat.
Ulomený foil
Ulomený foil
Druhý ve Vendée Globe Sebastien Simon přišel o foil na pravoboku. To je velká rána pro držitele čtyřiadvacetihodinového rekordu. Znamená to rychlostní ztrátu kolem 30 %.
Čtyři měsíce a stále pluje
Čtyři měsíce a stále pluje
9. července se nejrychlejší Class 40 Acrobatica srazila na severním Atlantiku s liberijským tankerem Silver Ray. Vrak závodní lodě stále pluje.