Koláček s Tomkem první ve dvou kategoriích
Milan Koláček s Milanem Tomkem na Marina 21 vedou ve dvou kategoriích závodu Rolex Middle Sea Race. Navzdory roztržené hlavní plachtě, navzdory nekonečným soubojům s bezvětřím.
Koláček s Tomkem musí být neuvěřitelně unavení. Souboj s bezvětřím je horší než silný vítr. Speciálně pro dvoučlennou posádku. Je třeba sledovat každý vánek, využít cokoli. K tomu musíte stále měnit plachty. Nikdy nepřestat bojovat. Na spánek není čas. Bojujete, nespíte, padáte na hubu. A za noc uplujete 15 mil! To není povzbuzující.
Navíc souboj v handicapu. Říká se, že rychlejší jachty stojí v bezvětří pomaleji. Co to znamená? Handicap přepočítává v cíli časy tak, aby spolu mohly závodit pomalejší a rychlejší jachty. Rychlejší jachtě nestačí být v cíli před pomalejší, musí tam být výrazně dříve, aby i po přepočtu časů byla vpředu.
Proto je bezvětří mor na rychlejší jachty. Vzpomeňte si, kolikrát Koláček s Tomkem na Marina 21 ujeli soupeřů. A kolikrát pak uvízli v bezvětří a byli znovu dojetí. Frustrující když víte, že vaše hodiny tikají rychleji.
Nyní to vypadá, že je naše dvojice z nejhoršího venku. Blíží se ostrovu Pantaleria. Jsou první v kategoriích Doublehanded a v ORC 5. Do cíle zbývá 200 mil na ostré kurzy. Alespoň dle předpovědi.
Ta však často nesouhlasí s realitou, hlásí Milan Koláček. V noci ve větru 35 uzlů znovu museli znovu opravovat roztrženou hlavní plachtu. Vítr by měl přitom nyní sílit a kurz na něj by měl být ostřejší. To bude na zalepenou plachtu velký záhul.
Nezbývá než držet palce, aby do cíle vydržela a naši na Marina 21 dovezli skvělý výsledek až na Maltu.
915
Související články
Zběsilá jízda, naši již devátí (video)
Zběsilá jízda, naši již devátí (video)
Za posledních 24 hodin upluli Koláček s Brasseurem 377 mil. Jen 3 lodě z celého startovního pole byly rychlejší. Nejrychlejší Italové Rosetti a Sericano upluli 383,3 míle.
Stíhací jízda na ostří nože
Stíhací jízda na ostří nože
Milan Koláček s Pierrem Brasseurem letí rychlostí kolem 20 uzlů a dotahují soupeře. Včera před půlnocí 15. místo, teď 11. Na desítku zbývá 0,6 míle.
Problém s AIS u mysu Finisterre
Problém s AIS u mysu Finisterre
Duo Koláček/Brasseur má za sebou druhou noc a také náročný průjezd kolem mysu Finisterre. Našim navíc v oblasti s mimořádným provozem přestalo pracovat AIS.