Když si spleteš cestu do Zadaru…
Německý velitel plavidla strávil několik pěkných hodin v konobě Mate na nábřeží ve Skradinu a následně vyplul směr Zadar. Jeho orientační smysl však byl pokřiven a místo na Šibenik se vydal k vodopádům. A tím začal jeho špatný den…
Plavba na Zadar netrvala dlouho. Odvázat se, vyplout od mola, ven z maríny a kudy… Pravá? Levá? Hmmm… Levá! A už si to hasí vlevo.
Zadar je daleko, je třeba za to vzít. Rákosí u břehů se pod náporem rychlých vln sklání jak mexická vlna na stadionu v Karlsruhe. A už je tu most. Přesně jak to má být. Jen při plavbě do Skradinu se zdál vyšší…
Najednou rána, šup, díra v lodi, člun se potápí. Německý kapitán se ptá: „Warum?“
Foto MMPI
Jmenuje se Simone...
Z šetření chorvatských orgánů vyplývá, že vlevo bylo špatně. Německý der Kapitän se chybně rozhodl a most, který podplouval, nebyl dálniční most na A1 směrem na Šibenik, ale můstek na okresní komunikaci D56, který je lemován značkami se zákazem plavby. Navíc zachránci, kteří se na místo nehody vydali, se přihasili rovnou s testerem na alkohol. A tento, atestem vybavený přístroj, ukazuje 1,4 promile.
Kolem vraku plavidla byla hned nataženy norné stěny, aby se zamezilo úniku paliva do vod národního parku. Následně byl vrak odtažen. Zatím na náklady pojišťovny. Ze strany chorvatských orgánů hrozí zabloudivšímu kapitánovi pokuta 2000 – 7000 euro. Pojišťovna se zatím k nehodě nevyjádřila.
Video zde.
1735
Související články
Jak se opravuje díra v trupu
Jak se opravuje díra v trupu
Na startu The Ocean Race Europe Allagrande Mapei rozpárala outriggerem trup Holcim-PRB jak otvírákem. Díra v trupu jak dveře do kamionu. Jak se taková škoda opravuje nám řeklsólový jachtař a lodní stavitel Milan Koláček.
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
V Jižním oceánu, až daleko na jihu téměř v oblasti plovoucího ledu končí rekordní pokus v plavbě kolem světa trimaranu Sodebo Ultim. Thomas Coville se svými muži přišel o kormidlo na centrálním trupu. V další plavbě Jižním oceánem není možné pokračovat.
Ulomený foil
Ulomený foil
Druhý ve Vendée Globe Sebastien Simon přišel o foil na pravoboku. To je velká rána pro držitele čtyřiadvacetihodinového rekordu. Znamená to rychlostní ztrátu kolem 30 %.