Když nechcete čekat u benzínky
Tento článek nám poslal náš oblíbený čtenář a účastník našich kurzů Radovan Lenčo. Je o jednom ze způsobů, jak se vyhnout dlouhému čekání v pátek před benzínkou. Je jasné, že se nejedná o univerzální řešení, ale jak již bylo uvedeno, jedno z řešení.
Článek necháváme v původním znění. Bez titulků. Za případné gramatické chyby ručí autor. Vyrůstal jsem sice na pondělních slovenských televizních hrách, tam se však gramatika neřešila. A nyní již předávám slovo Radovanovi.
V druhej polovici októbra 2023 sme sa vybrali na neskorú jachtársku rodinnú dovolenku. Štartujeme v Maríne Kornati z Biogradu na Moru s plachetnicou Hanse 415 s motorom o výkone 40 hp. Počasie nám praje, užívame si teplé more, zátoky sami pre seba, na Kornatoch kotvíme 2 noci úplne sami na bójkovom poli ( niečo nepredstaviteľné počas sezóny ), Ťaháme deti vo vode za plachetnicou čo sa im veľmi páči a nám robí menší vír v nádrži.
Po krásnom týždni na vode sa v piatok vraciame späť do maríny v Biograde na Moru. Z diaľky vidíme klasický zhluk plachetníc okolo čerpacej stanice. Pri našom príjazde sme ich napočítali 16. Vzhľadom k tomu že v danom mieste sú dva čerpacie miesta no skoro všetci jachtári pristávajú "konzervatívne" čo znamená že sa odvážia iba k jednému stojanu a druhý zostáva nevyužitý čas na natankovanie sa predlžuje. Rozhodujeme sa zakotviť v maríne a skúsiť natankovať večer, prípadne ráno.
Po zakotvení meníme plány. V chartrovke si požičiavame kanister ( poplatok je klasická mena = pivo ) a vyrážame na benzínku. Mechanik nám tvrdí, že spotreba daného motora je 5l / motohodina. Tento údaj sa nám nezdá a tak odhadujeme a prepočítavame spotrebu na 3 l/hod čo sa ukázalo ako správny predpoklad. Po natankovaní kanistrov a následnom preliatí nafty do nádrže nám zostávajú v kanistri asi 3l nafty, ktoré nechávame v kanistri k radosti mechanikov.
Záver: vyhli sme sa dvojhodinovému driftovaniu pred benzínkou, zakotvili sme, predali loď v dobrom čase a v kľude si s deťmi užili príjemný večer v meste. Zvyčajne vozím v aute na dlhšie cesty 5l kanister no do budúcnosti si určite pribalím 20l. Za usporený čas a nervy pri tankovaní, to za to stojí.
1636
Související články
Jak bude foukat na České námořní rallye?
Jak bude foukat na České námořní rallye?
Již v neděli startuje mistrovství republiky v chorvatské maríně Kaštela. Počasí posledních dnů je v Chorvatsku divoké, proto jsme se zeptali ředitele závodu Tomáše Stejskala, jak se bude bojovat s případným bouřlivým počasím.
Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye
Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye
Říjen se stává pro české a slovenské závodní jachtaře mimořádně atraktivním měsícem. Již po 28. se pojede Česká námořní rallye, která naváže na novou slovenskou regatu Slovak Sailing Challenge, která bude startovat na stejném místě a na stejných jachtách Salona 46 a First 45.
Blesk potopil závodní Class 40
Blesk potopil závodní Class 40
Závodní jachta Class 40 Sogestran Seafrigo byla na cestě přes Atlantik zasažena bleskem a začala se potápět. Posádka byla zachráněna nákladní lodí Frio Ionian.