Kdo má přednost pod mostem
Most ve Ždrelacu mezi Ugljanem a Pašmanem. Svědek mnoha zlomených stěžňů. Víte, kdo má pod mostem přednost?
Začneme pro jistotu podjezdovou výškou mostu. Myslím, že nikdy není na škodu si připomenout, že je to jen 16,5 metru. Není to mnoho. Přesto se najdou i tací, kteří tam zamíří s Lagoon 450, který má stěžeň vysoký přes 23 metry. Ale o tom to tentokrát není…
Kdo má v průlivu přednost?
Podle chorvatského peljaru mají přednost osobní lodě na pravidelné lince a ty, které připlouvají od severovýchodu (od Sukošanu). Menší plavidla do 30 BT musí nechat proplout lodě větší (z jakéhokoli směru). Až na plavidla menší 12 metrů musí všechny oznámit svoje proplutí na VHF kanál 16. Je zakázáno předjíždět a dělat vlny v kanálu.
Proud
Rychlost proudu v průlivu může dosáhnout až 5 uzlů. Hloubka pod mostem je 4,3 metru uprostřed kanálu.
Jugo
Za silného juga může být přístup k průlivu od jihozápadu nekomfortní, nebo dokonce nebezpečný.
Rychlost
Rychlost v průlivu je omezena na 8 uzlů.
Kotvení, plavba na plachty a rybolov
V kanálu je zakázáno kotvení, plavba na plachty a rybolov.
950
Související články
Jak bude foukat na České námořní rallye?
Jak bude foukat na České námořní rallye?
Již v neděli startuje mistrovství republiky v chorvatské maríně Kaštela. Počasí posledních dnů je v Chorvatsku divoké, proto jsme se zeptali ředitele závodu Tomáše Stejskala, jak se bude bojovat s případným bouřlivým počasím.
Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye
Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye
Říjen se stává pro české a slovenské závodní jachtaře mimořádně atraktivním měsícem. Již po 28. se pojede Česká námořní rallye, která naváže na novou slovenskou regatu Slovak Sailing Challenge, která bude startovat na stejném místě a na stejných jachtách Salona 46 a First 45.
Druhá etapa Velikonočky je tady
Druhá etapa Velikonočky je tady
Druhá etapa Velikonoční regaty se liší od všech předešlých. Na startovní pole je připravena cikcak etapa, s mnoha nebezpečnými zákrutami. Tentokrát bude menší prostor na taktizování při volbě trasy.