Kdo je nejrychlejší
Již v listopadu startuje nejtěžší závod kolem světa Vendée Globe. Sólo, bez asistence, bez zastávky. Jede se na lodích IMOCA. Která z nich je nejrychlejší?
Nyní probíhá ve Francii regata Defi Azimut. Její součástí je i závod atraktivní pro média na 1,2 námořní míle. Jde o sprint na rovné trati, při kterém jde jen o rychlost. Je to tak trochu show, které se na palubách závodících jachet účastní také zástupci sponzorů. Závodící jachty tak nejsou v nejideálnější konfiguraci, protože na palubě je mnohem více lidí, než je na lodích IMOCA běžné.
Letos překvapivě zvítězil Armel Tripon na lodi L´Occitane en Provence, který 1,2 námořní míle dlouhou trasu zvládl za 3 minuty a 5 sekund. Dosáhl průměrné rychlosti 23,35 uzlu. Kdo z vás se lodím IMOCA trochu věnuje, tak ví, že L´Occitane je jachta, která svojí kulatou přídí typu scow zcela vybočuje z davu a připomíná jachtu Magnum Classe Mini, se kterou přišel před 10 lety David Raison. Tripon byl o téměř 2 uzly rychlejší, než jeho soupeři.
Na druhém místě skončil Thomas Ruyant na LinkedOut. Třetí skončila Arkea Paprec Sébastiena Simona. Zvítězila však v nevyhlášené soutěži, kdo vylétne nejvýše z vody.
Čtvrté místo obsadily stejným časem jachty Apivia (Charlie Dalin) a Initiatives Couer (Samantha Davies). Až za nimi skončil největší favorit Vendée Globe Jeremie Beyou na Charal. Další výsledky najdete zde.
Nyní závod pokračuje 500 mil dlouhým kurzem na trojúhelníkové trati v Biskajském zálivu.
Na čele je Charlie Dalin na Apivia.
2739
Související články
Bezvětří, rekord, bezvětří
Bezvětří, rekord, bezvětří
Letošní Vendée Globe je zatím zajímavá, ale pomalá (až na již druhý 24h rekord). Místo pasátu 3 dny bez větru, následoval krátký pasát a dnes už rovníkové tišiny. Rekord na rovník Alexe Thomsona z roku 2016 má hodnotu 9 dnů a 7 hodin. Dnes je to už přes 10 dnů a na rovník téměř 400 mil.
Jak opravit neopravitelné
Jak opravit neopravitelné
Louis Burton je bojovník. To se o něm ví. Tentokrát se ale pouští do něčeho, co je z laického pohledu nemožné. Jen si to představte, loď se vám láme v půlce, vy to opravíte jako zlomenou nohu od stolu a pokračujete v závodě kolem světa. A nejste přitom před cílem. Jen nedlouho po startu...
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit.