Karibské řešení problému
Říká se: „Jiný kraj, jiný mrav:“ Ano, mravy v silničním provozu jsou u nás jiné. Už i proto, že ztroskotané jachty obvykle nepřekáží stěžněm na silnici.
Uvedené fotografie nám poslal skipper Pavel Janeček. Jsou z Karibiku, respektive z ostrova Dominika, ze zátoky Prince Ruperta. Vrak jachty tam překáží už déle, žlutý reflexní kanystr byl použit místo u nás obvyklého reflexního trojúhelníku.
Vzhledem k absenci znalostí dopravních předpisů na ostrově Dominika nejsme schopni posoudit, zdali je kanystrové řešení v souladu s předpisy, či nikoli.
Foto Pavel Janeček
Když překáží ztroskotaná jachta na silnici...
Možné někdo z našich čtenářů má o ostrovních zákonech větší povědomí a mohl by poradit, jestli je pro případ ztroskotání se stěžněm na silnici třeba vozit v povinné výbavě žlutý reflexní kanystr.
Myslím na jachtě, samozřejmě.
1161
Související články
Jak vypadá záchrana vraku závodní jachty
Jak vypadá záchrana vraku závodní jachty
Nákladní loď a plachetnice se srazí a plachetnice je rozlomena vejpůl. Je třeba vrak odstranit. Jak taková záchrana probíhá? Svědectví z první ruky.
Čtyři měsíce a stále pluje
Čtyři měsíce a stále pluje
9. července se nejrychlejší Class 40 Acrobatica srazila na severním Atlantiku s liberijským tankerem Silver Ray. Vrak závodní lodě stále pluje.
Pip Hare ztroskotala v Cornwallu
Pip Hare ztroskotala v Cornwallu
Při návratu ze závodu Retour a la Base, ve kterém Pip Hare doplula na 11. místě, ztroskotala se svojí lodí IMOCA Medallia u pobřeží Anglie v Cornwallu.