Kapverdy – Kapské město
Druhá etapa The Ocean Race je v plném proudu. Pětice jachet IMOCA vyplula na jih Atlantikem do Kapského města. Skipper týmu Malizia Boris Herrmann etapu vynechává. Důvodem je opařená noha z první etapy.
Zastávka v Mindelu na Kapverdech nebyla dlouhá. V sobotu nad ránem vítězný tým Holcim-PRB protnul cílovou čáru a včera odpoledne již bylo zase odstartováno. Tentokrát do velmi slabého větru. Vraťme se ale ještě k závěru první etapy.
Tým Holcim-PRB zvítězil s bezpečným náskokem téměř 3 hodin na druhý 11th Hour Racing. O další 2 hodiny a 45 minut později doplul do cíle německý tým Malizia. Vítěz potřeboval k plavbě z Alicante na Kapverdy 5 dnů a 11 hodin. Vezmeme-li v úvahu, že celá první část až za Gibraltar bylo křižování proti bouřlivému větru, je to výborný výsledek.
Do cíle dopluly všechny jachty. To je také důležité plus. Některé jachty IMOCA jsou vlastně nové, a navíc nejsou příliš ideální na stoupačku. Přesto vydržely více než dva dny bouřlivé stoupačky a až na opravitelné drobnosti se jim podařilo doplout do cíle v plném počtu.
První etapa, které se zúčastnily také jachty VO65, ukázala, jak odlišné budou záběry z jachet IMOCA a VO65. Na palubách VO65 je početná posádka po uši zabalená ve žluťácích a ve vysokých rychlostech je stále zaplavována vodou. Jachty IMOCA mají zakrytý kokpit plný monitorů, a posádka v tričku ovládá vše zevnitř. Navíc v minimálním náklonu, protože dynamická stabilita je dána vztlakem na foilu na závětrné straně.
Ve druhé etapě chybí dva skippeři z první části. Boris Herrmann, skipper týmu Malizia, si v závěru druhé etapy opařil nohu. Lékaři mu doporučili, aby zůstal na břehu. Na lodi hrozila ve zranění infekce. Na jeho místo zaskočí Will Harris. Do týmů přichází jako náhrada trojnásobný vítěz La Solitaire du Figaro a patý z Vendée Globe Yann Elies.
K další výměně došlo na palubě Guyot environnement. Pauzu si bere Benjamin Dutreux, kterého nahrazuje další Figarista Sebastien Simon.
Na palubu 11th Hour Racing nastoupila do druhé etapy Justine Mettraux, která vystřídala Francescu Clapcich.
Druhá etapa startovala včera asi hodinu před západem slunce. Vítr vál jen velmi slabý a stabilní pasát bude nejspíše absentovat až do rovníkových tišin. Startovní pole nejprve zamířilo na jih, dnes následovalo několik halz a nyní všech pět startujících jachet míří k jihozápadu. Konzervativní variantou trasy je překonávání tišin mezi 27 – 28°západní délky, kde jsou obvykle nejužší.
Na čele pluje tým Biotherm, před 11th Hour Racing a Holcim-PRB. Rychlost se ve slabém větru pohybuje mezi 10 a 13 uzly.
Polohu jachet najdete zde.
416
Související články
Neuvěřitelně krásná trasa
Neuvěřitelně krásná trasa
Podívejte se na tracking sólového závodu přes Atlantik The Transat CIC. Na čele pluje talentovaný Yoan Richomme a jeho trasa je… Prostě geniální! To musí vidět každý, kdo se na ni podívá. Je to kulečník mezi tlakovými nížemi, frontami a hřebeny vysokého tlaku vzduchu. Richomme zase jednou ukazuje, že kouzlo je v jednoduchosti.
Dalin po nemoci k nezastavení
Dalin po nemoci k nezastavení
Včera odstartoval sólový závod přes Atlantik Transat CIC, následovník dobře známého OSTARu. Na čele s náskokem Charlie Dalin, který pro nemoc musel poslední rok vynechat. Na startu je přitom téměř celá špička třídy IMOCA.
Nejprve trest, poté vyšetřování
Nejprve trest, poté vyšetřování
Vývoj kauzy Kevina Escoffiera ukazuje limity uplatňování presumpce viny, metody velmi oblíbené právě v takových případech, jako je ten francouzského jachtaře. Přezkum průběhu loňské události z Newportu, kde se měl bývalý kapitán Holcim PRB dopustit nevhodného chování k dámě, ukázal, že jeho veřejná poprava byla minimálně předčasná.