Jsou ještě volné lodě na Vendée Globe?
Na stavbu nové lodě pro Vendée Globe 2020 už není čas. Jsou ještě k dispozici jachty ze druhé ruky, nebo už všechny změnily majitele?
Nejvíce ceněné jsou jachty, které byly postavené před posledním ročníkem Vendée Globe. To jsou lodě, které sice zřejmě v roce 2020 nevyhrají, ale nejspíše stanou na stupních vítězů (mělo by být postaveno 7 nových jachet). Poslední větu neberte tak doslova, protože například Hugo Boss je neuvěřitelně rychlá a zdá se, že i spolehlivá. A nové jachty nemusí doplout do cíle, to by nebylo nic zvláštního. Zvláště ve chvíli, kdy se stále více vznášejí na foilech.
Z poslední generace jachet jsou na cestě k novým majitelům Safran a Hugo Boss. Na Hugo Boss si dělal zálusk Conrad Colman, ale poté, co tým Banque Populaire přišel při Route du Rhum o svůj Ultime trimaran, se ukázalo být licitování o cenu nedostatkového zboží špatnou taktikou. Vypadá to, že francouzská populární banka po lodi sáhla. Tu Conrad Colman nepřeplatí.
Jachtu Safran kupuje bývalý vynikající závodník Roland Jourdain pro svoji firmu Kairos. Jachtu pronajme a zároveň bude pracovat na celkovém zabezpečení kampaně. Pro závodníka přezdívaného Bilou tak jde vlastně o takovou koupi charterové jachty.
Další zajímavou lodí, která bude pronajata na příští Vendée Globe je SMA. Jachta vyhrála Route du Rhum a patří firmě dvojnásobného vítěze Vendée Globe Michela Desjoyeaux. Kdo chce, může si jachtu pronajmout.
Z nepříliš starých jachet, které změnily majitele, můžeme vzpomenout Souffle du Nord. Jde o bývalou Groupe Bel, jednu ze dvou prvních jachet IMOCA, která vznikla ze spolupráce VPLP a Verdier. Výborná jachta, kterou však provází smůla. Ve Vendée Globe má bilanci: zlomený stěžeň, srážka s rybářskou lodí, srážka s kontejnerem. Novým majitelem jachty je Maxime Sorel.
Na prodej jsou tyto jachty: Spirit of Yukoh (design Farr z roku 2007) a Vers un monde sans sida. Cena těchto jachet je 480 000 EUR. Dále Vivo a Beira (design Lombard 2004) za 725 000 EUR, 100% Natural Energy (bez stěžně) za 250 000 EUR, Kingfisher (také bez klacku) za 240 000 EUR a Great America IV (design Owen Clarke 2006) za 600 000 EUR.
5958
Související články
Záchrana v ledové bouři v Jižním oceánu
Záchrana v ledové bouři v Jižním oceánu
V bouři ve větru o rychlosti 90 uzlů upadl kýl jachtě Tonyho Bullimora a jachta se překlopila. Zachráněn byl za 4 dny ve chvíli, kdy si všichni mysleli, že je mrtvý. Druhým zachráněným v nouzi byl Raphaël Dinelli. Jeden z mimořádných příběhů světového offshore jachtingu. Tedy... Vlastně příběhy dva.
The Ocean Race Europe začal kolizí
The Ocean Race Europe začal kolizí
O víkendu začal v Kielu The Ocean Race Europe. Začal ve velkém stylu. Dvě minuty po startu byly dvě lodě ze hry.
Proč sledovat Rolex Fastnet Race
Proč sledovat Rolex Fastnet Race
Zítra startuje známý offshore závod Rolex Fastnet Race. Kromě toho, že jsou na startu i naši, je zde dost dalších důvodů, proč závod sledovat. Start bude zítra vysílán na Youtube.