Jedou naši na medaili?
V sobotu odstartoval z Malty jubilejní 50. ročník Middle Sea Race. Na startu bylo 5 českých a jedna slovenská posádka. Podaří se zopakovat předchozí úspěchy?
Na Maltě již v minulosti slavily týmy Tři sestry a Hebe. Tentokrát je želízek v ohni více, ale také je větší počet startujících. Letošních 130 jachet je rekordem závodu.
Daring Sisters
Z našich se zatím nejlépe vede nejrychlejší jachtě Daring Sisters. U Stromboli je po přepočtu časů ve své kategorii v handicapu ORC na bronzové příčce, jen o 37 sekund za druhou Lunz am Meer. Také v IRC Class 4 je zatím Daring Sisters bronzová. V celkovém pořadí IRC je to 13. místo a celkově v ORC zatím devítka.
Bohemia Praha Debra
Nedaleko za Třemi sestrami pluje naše druhá jachta Bohemia Praha Debra vedená Milanem Koláčkem. Je to Figaro, na kterém Milan již dříve závodil ve Francii, které je upravené do handicapu. U Stromboli byla jachta v ORC celkově na 21. místě, v IRC ještě o 3 příčky zpět. Ve své kategorii je to v IRC 4. místo a v ORC dokonce bronz. Odstupy za soupeři vpředu jsou neveliké. A nejlepší chvíle by pro tento náš málo početný tým (4 na palubě) měly teprve přijít na západní straně Sicílie, kde se popluje v silném větru na zaďák. Tam by Bohemia Praha Debra mohla letět. První náznaky svého potenciálu předvedla západně od Stromboli, kde stabilně dělala přes 10 uzlů.
Hebe V
Nedaleko zpět se drží tým Hebe V. U Stromboli byl v IRC ve své třídě jen o místo za Bohemia Praha Debra. Celkově to znamenalo 31. příčku v IRC. V ORC je to celkově 15. místo.
Cassiopeia-Gumotex
Těžší vahou je Dufour 500 Cassiopeia-Gumotex, která ještě není u Stromboli. V Messině to bylo 58. místo.
Giulia
Mezi našimi týmy je i jeden, který se vrací na Maltu. Je to tým Giulia. Vzhledem k očekávaným podmínkám se rozhodl v závodu nepokračovat a raději šetřit naši nejmenší startující jachtu pro další závody. Přeci jen jde o křehký stroj, který je postaven spíše do slabšího větru kolem bójí.
More Amore
Ve středu startovního pole se drží také slovenská jachta More Amore Michala Kelemena. U Stromboli je v ORC 54. a v IRC 68.
Co čeká dále?
Podle předpovědi by se měl nyní vítr stočit k západu a zeslábnout. Západní vítr by měl déle vydržet u břehů Sicílie. Od severu by se mělo rozšířit bezvětří středu tlakové níže. Od severovýchodu by se měl zvednout nový zadní vítr. Během zítřka zesílí až na 30 uzlů a následně znovu na severu Sicílie zeslábne. Jihozápadně od Sicílie vydrží severní vítr. Kdo bude dříve za ostrovem Favignana, bude svým soupeřům ujíždět.
4232
Související články
12. místo, kvalifikace na Transat Café l'OR splněna
12. místo, kvalifikace na Transat Café l'OR splněna
Dnes ráno ve 04:57 projeli v Hortě cílem první etapy závodu Les Sables – Horta Milan Koláček s Pierrem Brasseurem na 12. místě. Za vítězným duem Rosetti/Sericano zaostali jen o 2 hodiny a 47 minut. To hlavní se podařilo.
400 mil za 24 hodin a složitá situace mezi ostrovy
400 mil za 24 hodin a složitá situace mezi ostrovy
Do cíle Les Sables – Horta zbývá Koláčkovi s Brasseurem 188 mil a nyní plují na 10. místě. Blíží se do závětří ostrova Sao Miguel a situace bude složitá.
Zběsilá jízda, naši již devátí (video)
Zběsilá jízda, naši již devátí (video)
Za posledních 24 hodin upluli Koláček s Brasseurem 377 mil. Jen 3 lodě z celého startovního pole byly rychlejší. Nejrychlejší Italové Rosetti a Sericano upluli 383,3 míle.