Jeden z největších příběhů Vendée Globe
Video, které je třeba vidět! Příběh z roku 2000, kdy Yves Parlier zlomil při Vendée Globe stěžeň, zakotvil v opuštěné zátoce na Stewart Islandu a pustil se do oprav. Vyrobil si pec pro tuhnutí epoxidu, dokázal neuvěřitelné věci...
Běžné video bychom umístili mezi videa, ale toto si zaslouží místo mezi články. Nezapomeňte si zapnout titulky a přepnout si je do angličtiny, pokud nerozumíte jazyku Galů.
S nouzovou takeláží Parlier doplul do opuštěné zátoky a tam předvedl svoji nezlomnou vůli, fantastickou schopnost improvizace a nekonečnou zručnost. Vrcholem je nejen výroba pece na zahřátí lepených spojů z navigačních světel a fleecové bundy, ale i manipulace s částmi stěžně, jejichž hmotnost přesahuje běžné lidské možnosti.
Stěžeň opravil, postavil a dokončil Vendée Globe. Ve videích najdete film, na kterém řeší Parlier problém chybějících zásob.
1197
Související články
Záchrana v ledové bouři v Jižním oceánu
Záchrana v ledové bouři v Jižním oceánu
V bouři ve větru o rychlosti 90 uzlů upadl kýl jachtě Tonyho Bullimora a jachta se překlopila. Zachráněn byl za 4 dny ve chvíli, kdy si všichni mysleli, že je mrtvý. Druhým zachráněným v nouzi byl Raphaël Dinelli. Jeden z mimořádných příběhů světového offshore jachtingu. Tedy... Vlastně příběhy dva.
Milan Koláček, proč Class40?
Milan Koláček, proč Class40?
Offshore jachtař Milan Koláček startuje letos v třídě Class40. Vrcholem bude na podzim závod přes Atlantik známý jako Transat Jacqus Vabre. Co je Class40 a jaká je jachta, na které bude závodit?
Kolik stojí IMOCA a kolik by stál opravdový let
Kolik stojí IMOCA a kolik by stál opravdový let
Foilující jachty IMOCA dokážou oblétnout svět pod 65 dnů. A to táhnou stále záď ve vodě. Proč nepovolí foil i na kormidle, aby vzlétly docela? Kolik by to stálo.