Jak vyřešit zastínění kokpitu?
Na některých lodích není standardní řešení formou bimini kvůli otěži hlavní plachty před kormidlem možné. Jak v takové chvíli postupovat, pokud jde o to, aby řešení bylo jednoduché a účelné?
Pokud je otěž hlavní plachty na konci ráhna a otěžový vozík je před kormidlem, není použití standardního bimini možné, protože otěž hlavní plachty překáží. V létě jsou však chvíle, kdy je zastínění kokpitu nezbytné. V opačném případě není možné na palubě vydržet.
Při stání na kotvě, případně při plavbě na motor (pozor, je pak velmi omezen výhled), je možné využít řešení z jedné české jachty.
Na lazybagu je nad kokpitem našita polovina zipu, jehož druhá půlka je na polovině plachty, která je určena k zakrytí kokpitu. Na straně protilehlé zipu jsou na plachtě přišité gumicuky, které jsou určené k napnutí plachty na reling. Zakrytí kokpitu je složeno ze dvou polovin, ale ne vždy je nutné obě poloviny použít. Při vyvázání v přístavu například stačí zakrýt část kokpitu, která je orientovaná na jih (na severní polokouli).
Jde o jednoduché řešení, snadno instalovatelné jediným členem posádky.
4173
Související články
Pohodlí, nebo nižší hmotnost
Pohodlí, nebo nižší hmotnost
Jak má vypadat kokpit závodní offshore jachty? Padesát let se účastnily závodu kolem světa jachty s otevřeným kokpitem, ve kterém byla posádka vystavena atakům větru, deště a vln. Za týden se vše změní a kolem světa vyplují jachty, na kterých jsou kokpity kapotované jako u závodních strojů účastnících se 24 hodin Le Mans. Proč najednou taková změna?
Za 60 dnů kolem světa, 2. díl
Za 60 dnů kolem světa, 2. díl
Jaká další technická zlepšení umožní novým lodím IMOCA útočit na hranici 60 dnů při plavbě kolem světa? Dnes se podíváme na nezbytného autopilota, chráněný kokpit a únavu závodníků.