Jak se opravuje díra v přídi. Chorvatská metoda
Před pár dny jsme psali o motorovém člunu, který ve Splitu v plné rychlosti vylétl na nábřeží. Zdá se, že už brzy zase popluje. Stačí ještě trochu tmelu…
V pátek v noci vylétl na nábřeží u mola Matejuška ve Splitu. Byl zázrak, že všichni na molu stihli utéct. Rozražená příď byla zakouslá do přístavní zdi. Nyní je člun na špalcích v maríně Agana a vypadá to, že opravy vrcholí. Specialisté na opravu GRP obrousili kousek gelcoatu, nanesli smolu na tkaninu a z té opatrně vytvarovali příď. Povedlo se jim to díky gravitaci téměř dokonale. Na snímcích Ondreje Bajzy, za které děkujeme, můžete posoudit sami.
Foto Ondrej Bajza
Ještě trochu doladit tvar...
Teď už jen trochu tmelu, zarovnat nerovnosti, šmirgl, bruska, plechovka barvy a člun se může vrátit nový do služby.
Nebo půjde do světa. Prodá se dobře. Je nový, zajetý…
Oprava článku
Podle nové zprávy od Jadranu šlo o nouzovou opravu, která byla určená pouze k tomu, aby bylo možné přepravit člun po vodě. Skutečná oprava se teprve chystá. Byli jsme nespravedlivě příkří a za to se omlouváme. Děkujeme za dodatečné informace.
731
Související články
Jak se opravuje díra v trupu
Jak se opravuje díra v trupu
Na startu The Ocean Race Europe Allagrande Mapei rozpárala outriggerem trup Holcim-PRB jak otvírákem. Díra v trupu jak dveře do kamionu. Jak se taková škoda opravuje nám řeklsólový jachtař a lodní stavitel Milan Koláček.
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
V Jižním oceánu, až daleko na jihu téměř v oblasti plovoucího ledu končí rekordní pokus v plavbě kolem světa trimaranu Sodebo Ultim. Thomas Coville se svými muži přišel o kormidlo na centrálním trupu. V další plavbě Jižním oceánem není možné pokračovat.
Ulomený foil
Ulomený foil
Druhý ve Vendée Globe Sebastien Simon přišel o foil na pravoboku. To je velká rána pro držitele čtyřiadvacetihodinového rekordu. Znamená to rychlostní ztrátu kolem 30 %.