Jak se chránit před bouřkou
Začnou-li blesky mlátit do hladiny kolem lodi, dorůstá nervozita na palubě vrcholu. Co nám to udělá, co to způsobí…
Na toto téma napsala zajímavý článek sólová jachtařka Pip Hare v anglickém Yachting Worldu. My se podíváme jen na několik doporučení.
- Odpojte veškeré antény a přístroje umístěné na vrcholu stěžně (VHF, windmeter) a konektory umístěte tak, aby nemohl mezi nimi vzniknout oblouk.
- Vypněte veškeré elektronické přístroje.
- Zaznamenávejte si polohu na mapě.
- Nedotýkejte se kovových částí, jako jsou stěhy a relingy.
- Oslepí-li vás blesk v těsné blízkosti, seďte v kokpitu, dokud znovu neuvidíte.
- Počítejte s tím, že přístroje a antény na vrcholklu stěžně odejdou. Mějte tedy s sebou nejméně náhradní npouzovou anténu VHF.
- Fluxgate kompas (součást řídící jednotky autopilota) může zapomenout poběhlou kalibraci. Zkontrolujte údaje elektronického kompasu ručním zaměřovacím kompasem.
5888
Související články
Masakr ve třídě Ocean Fifty
Masakr ve třídě Ocean Fifty
Tři překlopené trimarany Ocean Fifty v prvních hodinách po startu Transat Cafe L´Or. Milan Koláček startuje dnes. Počasí se bude zhoršovat, první noc nebude hezká.
Jak se opravuje díra v trupu
Jak se opravuje díra v trupu
Na startu The Ocean Race Europe Allagrande Mapei rozpárala outriggerem trup Holcim-PRB jak otvírákem. Díra v trupu jak dveře do kamionu. Jak se taková škoda opravuje nám řeklsólový jachtař a lodní stavitel Milan Koláček.
Malizia, zásah bleskem
Malizia, zásah bleskem
Malizia – Seaexplorer byla zasažena bleskem u brazilského pobřeží. Boris Herrmann bojuje s výpadky elektroniky. Co se stalo a jak se mu daří uvádět věci zpět do chodu?