Jak sám ovládat genu z návětrného boku
Jsem sám v kokpitu, sedím na návětrném boku, letím na bočák a potřeboval bych odtud trimovat genu, nebo asymetrický spinaker. Jak na to, abych pokaždé nemusel k závětrné vinšně?
Je to snadné. Závětrnou otěž si přetáhnu přes závětrnou na návětrnou vinšnu přes kokpit. Začnu tedy s otěží standardně, to znamená dvě otočky na závětrné vinšně. Pak ale pokračuji přes kokpit na vinšnu na návětrném boku. Další dvě otočky a mám otěž zaseknutou po svém boku.
Takto si stáhnu k sobě ovládání hlavní i přední plachty. Na sportovních lodích mám po ruce otěžový vozík hlavní a otěž přední plachty. Na krku dálkové ovládání autopilota a z jednoho místa ovládám vše.
878
Související články
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Jak se trimují foily a kýl na jachtě IMOCA?
Ve druhém dílu rozhovoru s Milanem Koláčkem se podíváme na to, jak se nastavují foily a jaký to má vliv na let jachty, dozvíme se, co to je tilt kýlu, kolik času závodníci naspí při Fastnetu a samozřejmě také něco o Milanových plánech do budoucna.
Na IMOCE je to náročné a někdy brutální...
Na IMOCE je to náročné a někdy brutální...
Milan Koláček je prvním Čechem, který absolvoval regatu na jachtě IMOCA. Zeptali jsme se Milana, jak závod probíhal, jak náročné byly podmínky, co je na IMOCE nejtěžší, jakých výkonů dosahuje atd. Zítra se něco dozvíme o foilech, jejich trimování o letu nad hladinou a Milanových plánech.