Jak nekvalitní mohou být moderní jachty?
Představte si, že si koupíte za 6 – 7 milionů korun novou jachtu. Za dva měsíce provozu na ní nejdou otevřít dveře a po roce se odlepují hrany na nábytku. To může být realita dnešních dnů…
Dva měsíce stará jachta Elan E4. Na první pohled atraktivní loď se sportovní duší. V podpalubí však kliky na dveřích ve stavu, v jakém je nenajdete na lodích 40 let starých. V kování zámků je cosi shnilého, protože kliky bezvládně visí na půli cesty dolů a občas se zaseknou tak, že dveře nejdou otevřít jinak než šroubovákem přes futra. Ta futra se přitom zničí. To je jasné jak facka.
Pak máte dva měsíce starou hračku za 7 mega se zničenými futry na dveřích. Neopravitelně zničenými…
A ještě jednou zabrousíme do produkce dříve oblíbené slovinské loděnice. Tentokrát Impression 40. Loď na první pohled působí příjemným dojmem bezpečné jachty, která je trochu více klasická a festovnější než její stejně dlouhá konkurence. Na první pohled…
Co je možné si myslet o kvalitě plachetnice, na které se po dvou letech provozu ve velkém odlepují hrany na nábytku?
Vím, že se z toho nestřílí, ale v pořádku to přeci není. Nejde o čínskou hračku za dvě pětky, ale o pár milionů…
A to pomíjím, že na jmenovaném Impressionu je v pravé zadní kajutě jedna skříňka velikostí na tři košile a v salonu musíte skříňky opravdu hledat. Abyste je našli…
V takovém případě pak pocit z lodě nevylepší ani originální vypínače osvětlení, které sice vypadají jako vypínače běžné, ale nemají standardní chod nahoru-dolů. Jednou zmáčkneš – svítí, podruhé zmáčkneš – zhasne. Není to nic složitého, ale představte si tři vypínače vedle sebe a mix rozsvícených a zhasnutých světel. Chceš zhasnout a sáhneš po prvním, světla nezhasnou, rozsvítí se jiná. Zkusíš jiný, zhasne část, při třetím se rozsvítí podsvícení nábytku, kterého si nevšimneš. Zběsile mlátíš do kdovíjakým inženýrem vymyšleného systému a vždy na tebe vyskočí nějaké zapomenuté světlo. Je to jako v té hádance o řece, vlkovi, koze a hlávce zelí…
Ale vraťme se zpět k nekvalitě. Vím, že zmíněné nedostatky se vyskytovaly na charterových lodích. Je ale možné, aby se za dva měsíce pokazilo kování na dveřích? Byť u charterové lodě??? Je možné, aby se za dva roky loupaly hrany z nábytku?
Představte si, že si koupíte za 6 mega Mercedes a nepůjdou mu zavřít dveře? Že se mu za dva roky bude odlepovat část palubní desky? Nebo výplně ve dveřích? To by asi neprošlo…
4630
Související články
Proč se na ČNR nestartovalo?
Proč se na ČNR nestartovalo?
Na České námořní rallye se nepodařilo odstartovat podle předem připraveného harmonogramu. Mohl za to žralok...
První den pro brněnský Prýgl
První den pro brněnský Prýgl
Dnes se podařilo na České námořní rallye odjet první dvě rozjížďky. V neděli i v pondělí bylo větru příliš. V neděli zabránilo organizátorům v dojetí rozjížďky zesilující jugo, včera to byla od rána svištící bóra.
Obsazená divize Seawolfcup XXIII
Obsazená divize Seawolfcup XXIII
Podzimní běh regaty Seawolfcup poprvé nabídl závodníkům zcela nové jachty Elan E4. Jde o náhradu za populární tříkajutové lodě Elan 350, které všichni závodníci dobře znali.