I závodní jachtaři bojují s mořskou nemocí…
Start The Ocean Race je náročný Flotila se probíjí na západ a západní vítr dosahuje v Alboranském moři až 45 uzlů v poryvech. Brzy zesílí na 50 a více. Jak to za takových podmínek vypadá na palubě? A postihuje mořská nemoc i závodníky?
Flotila jachet IMOCA se drží blízko španělské pevniny, kde by měl být vítr zatím o něco slabší. Je to ale dočasné, i tam bude sílit. Zítřek bude určitě očistcem a možná dokonce i peklem. Na videu z paluby jachty Malizia je vidět, jak nerovná je silnice, po které se jede. Will Harris s helmou na hlavě právě vylézá z trupu, kde zřejmě kontroloval technický stav jachty.
Ve druhé polovině videa je patrné, že náročné podmínky si vybírají daň na žaludcích posádky. Rosalin Kuiper zapíjí prášek na mořskou nemoc a ani ostatní nevypadají z podmínek nadšení.
Navigátor Nico Lunven tedy není poslem dobrých zpráv, když říká, že stoupačka je na programu další dva dny.
487
Související články
Plnou parou na jih
Plnou parou na jih
Rovníkové tišiny jsou už jen dlouhou vzpomínkou. Flotila 5 jachet IMOCA The Ocean Race letí plnou rychlostí na jih pasátem jižní polokoule. Rychlost foilujících jachet se pohybuje mezi 20 a 25 uzly. Na čele, poněkud překvapivě, pluje GUYOT environnement, kterému se podařilo projet rovníkové tišiny nejrychleji, a navíc nejdále na východě, proto má teď nejrychlejší kurz na vítr.
Tišiny…
Tišiny…
Víkend byl pro flotilu The Ocean Race ve znamení tišin. Bezvětří a vedro v lodích s uzavřeným kokpitem. Lepkavé vedro na rovníku, které vyžaduje příliš mnoho akcí, než aby byl čas na odpočinek.
Kapverdy – Kapské město
Kapverdy – Kapské město
Druhá etapa The Ocean Race je v plném proudu. Pětice jachet IMOCA vyplula na jih Atlantikem do Kapského města. Skipper týmu Malizia Boris Herrmann etapu vynechává. Důvodem je opařená noha z první etapy.