I závodní jachtaři bojují s mořskou nemocí…
Start The Ocean Race je náročný Flotila se probíjí na západ a západní vítr dosahuje v Alboranském moři až 45 uzlů v poryvech. Brzy zesílí na 50 a více. Jak to za takových podmínek vypadá na palubě? A postihuje mořská nemoc i závodníky?
Flotila jachet IMOCA se drží blízko španělské pevniny, kde by měl být vítr zatím o něco slabší. Je to ale dočasné, i tam bude sílit. Zítřek bude určitě očistcem a možná dokonce i peklem. Na videu z paluby jachty Malizia je vidět, jak nerovná je silnice, po které se jede. Will Harris s helmou na hlavě právě vylézá z trupu, kde zřejmě kontroloval technický stav jachty.
Ve druhé polovině videa je patrné, že náročné podmínky si vybírají daň na žaludcích posádky. Rosalin Kuiper zapíjí prášek na mořskou nemoc a ani ostatní nevypadají z podmínek nadšení.
Navigátor Nico Lunven tedy není poslem dobrých zpráv, když říká, že stoupačka je na programu další dva dny.
629
Související články
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Jak nerozlámat loď při Vendée Globe
Chcete-li zvítězit, musíte mít nohu na plynové páce. Musíte dostat z lodě maximum možného. Maximum, ale nikoli více. Když to přeženete, rozlámete loď a nedojedete. Jak se hledá hranice mezi dost a příliš?
Vynikající film na dnešní večer
Vynikající film na dnešní večer
Chcete mít představu, jaké to je na závodní foilovací jachtě v Jižním oceánu? Toto vynikající video je z paluby jachty IMOCA Biotherm během etapy Jižním oceánem a kolem mysu Horn při závodu The Ocean Race (Whitbread, Volvo Ocean Race). Jak se žije na palubě, jaký je to šejkr, jak se řeší problémy, jak se vybírá voda z podpalubí atd.
Nejprve trest, poté vyšetřování
Nejprve trest, poté vyšetřování
Vývoj kauzy Kevina Escoffiera ukazuje limity uplatňování presumpce viny, metody velmi oblíbené právě v takových případech, jako je ten francouzského jachtaře. Přezkum průběhu loňské události z Newportu, kde se měl bývalý kapitán Holcim PRB dopustit nevhodného chování k dámě, ukázal, že jeho veřejná poprava byla minimálně předčasná.