Hloupost se špatným koncem
Tento příspěvek nám zaslal čtenář Filip Holčapek. Podobné chyby je třeba se vyvarovat. Bohužel je konec této události špatný.
„V úterý 6. června odpoledne jsme se během naší plavby na plachetnici zúčastnili hledání plavce.
Směrem na jihovýchod od městečka Kali na Ugljanu polská posádka (otec a dcera) menšího motoráku zastavila loď na volné vodě a šla se koupat.
Foukal sice jen velmi slabý vítr, ale i ten jim dokázal loď odfouknout.
Na člunu nikdo další nebyl, žádné lano ve vodě, ……..
Otce za nějakou dobu vytáhla z vody na palubu další plachetnice, která plula kolem, dcera se otci ve vodě ztratila z dohledu (jak se mohli rozdělit???).
Následně jsme pluli kolem my a obě lodě jsme asi hodinu hledali dceru.
(tyto kusé informace máme zprostředkovaně od kapitána první plachetnice)
Ono to vypadá, že v tomto místě jsou břehy kousek na dohled, ale kdo z nás uplave míli či dvě?
Zadar je na dohled, přesto přijela loď kapitanátu až za cca 40 minut po volání o pomoc.
(opět nevíme, v jaké režimu sousední loď volala …….)
Loď kapitanátu si převzala na palubu otřeseného trosečníka v plavkách zabaleného do deky,
pluli asi 10 minut v oblasti předpokládaného výskytu ztracené plavkyně a hned potom otočili loď k Zadaru.
V té době byla dcera ve vodě min. hodinu, spíš už dvě hodiny.
Takto bych nechtěl být zachraňován.
Nepodařilo se nám zjistit, jak tato událost dopadla.“
My jsme měli zbytek plavby dosti pochmurný, nemohli jsme se zbavit představ opuštěného plavce uprostřed moře.
Snad nikdy neuděláme tolik chyb za sebou a nedostaneme se do stejné situace…“
Ing. Filip Holčapek
Konec této hloupé nehody je bohužel smutný.
Výtah ze zprávy chorvatského Ministarstva mora, prometa i infrastrukture
6. června proběhla nedaleko Zadaru pátrací a záchranná akce, kterou vedla MRCC Rijeka. V 1647 začala po zavolání skippera německé motorové jachty Gandalf záchranná operace. Posádka jachty Gandalf vytáhla z moře trosečníka, který v šoku nesouvisle mluvil o zmizení ženy, zřejmě jeho přítelkyně.
Aby se podařilo využít denní světlo, byl do pátrání zapojen i letoun Pilatus, který začal pátrat v 1815. O půl hodiny později pátrači z letadla objevili plovoucí tělo zmizelé.
Tělo bylo zanedlouho vytaženo z moře, bohužel bez známek života. Podle zatím dostupných informací jde pravděpodobně o polskou občanku. Stejné národnosti je i muž vytažený z moře. Oba pluli na motorovém člunu dlouhém 8 metrů.
Bohužel jde o další z řady naprosto zbytečných úmrtí na Jadranu. Stále znovu je třeba si uvědomovat, že na moři je třeba se chovat jinak, než na Slapech.
Doplnění informací
Podle informací chorvatského deníku Vijesti z 11.6. se zdá, že nakonec šlo o vraždu. Při pitvě utonulé ženy byly na jejím těle nalezeny podlitiny, které odpovídaly bití. Kvůli podezření z vraždy byl zadržen zachráněný polský trosečník. Zdá se, že ženu bil a posléze ji hodil do moře, kde se utopila.
6468
Související články
Jak bude foukat na České námořní rallye?
Jak bude foukat na České námořní rallye?
Již v neděli startuje mistrovství republiky v chorvatské maríně Kaštela. Počasí posledních dnů je v Chorvatsku divoké, proto jsme se zeptali ředitele závodu Tomáše Stejskala, jak se bude bojovat s případným bouřlivým počasím.
Potopení Acrobatica a nový rekord Class 40
Potopení Acrobatica a nový rekord Class 40
Při závodu Transat Quebec St.Malo padl nový rekord třídy Class 40 v počtu upliutých mil za 24 hodin 440,2 míle. V té samé době se náhle potopila jachta, která držela původní rekord Acrobatica. Posádka se evakuovala do záchranného ostrůvku a byla úspěšně zachráněna.
Rekord Aegean 600 zastíněn tragickou nehodou
Rekord Aegean 600 zastíněn tragickou nehodou
Letošní ročník regaty Aegean 600 se zapíše do historie novým rekordním časem 1 den, 13 hodin a 18 minut, které potřeboval k překonání náročné trasy MOD trimaran Zoulou. Závod však bude poznamenán tragickou nehodou jachty Pogo 44 Heaven u ostrova Kasos.