Gitana 18, 250 000 hodin práce
Bude rychlejší než nejrychlejší trimarany Ultime. Jak ustřelí svým soupeřům? Překoná rekord okolo světa? O kolik? V září by měl být na vodu spuštěn nejnovější trimaran třídy Ultime Gitana 18. Detaily jsou zatím tajné…
Jen návrh nové lodě, design, výpočty zabraly 50 000 hodin práce. Jen pro porovnání, u předchozího trimaranu Gitana 17 to bylo 35 000 hodin práce.
Na stavbu nové lodě, která by měla být schopná létat nad hladinou téměř ve 100 % času, se pak počítá s dalšími 200 000 člověkohodinami.
Na designu spolupracoval interní tým Gitana s Guillaumem Verdierem. Pro účely návrhu nové lodě posloužily i údaje z 300 sensorů, kterými byl prošpikován předchozí Gitana 17. Gitana 18 bude mít na palubě senzorů 450. Cílem je, aby si loď sama řekla, kdy už je namáhání dost, kdy už to „bolí“.
Trimaran je nyní kompletován v loděnici CDK. Hotový by měl být v září. Již 26. října by se měl postavit na start Café L´OR (doublehanded závod přes Atlantik, dříve Transat Jacques Vabre).
1122
Související články
Brutální noc a závod s časem
Brutální noc a závod s časem
Koláček s Brasseurem míří na jih do pasátu. Za sebou mají brutální noc, vítr kolem 35 uzlů, rychlost lodě 20, 22 i 24 uzlů. Nemají nic suchého na sebe, před sebou Madeiru a důležitou pasáž ke Kanárům.
Co Milana čeká po startu?
Co Milana čeká po startu?
Závod, který Milana s Pierrem čeká, bude extrémně náročný. Podívejte se na několik momentů, několik front, které budou muset projet. Dnes to vypadá, že to bude fronta za frontou nejméně za Azory.
Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí
Za 5 dnů největší letošní závod s naší účastí
Za 5 dnů startuje transatlantický doublehanded závod Transat Cafe L´Or.Milan Koláček, Pierre Brasseur a 74 lodí na startu. Class40, Ocean Fifty, IMOCA i nejrychlejší offshore lodě na světě 32 metry dlouhé trimarany Ultim. Největší letošní závod přes oceán. S naší účastí.