Gitana 18, 250 000 hodin práce
Bude rychlejší než nejrychlejší trimarany Ultime. Jak ustřelí svým soupeřům? Překoná rekord okolo světa? O kolik? V září by měl být na vodu spuštěn nejnovější trimaran třídy Ultime Gitana 18. Detaily jsou zatím tajné…
Jen návrh nové lodě, design, výpočty zabraly 50 000 hodin práce. Jen pro porovnání, u předchozího trimaranu Gitana 17 to bylo 35 000 hodin práce.
Na stavbu nové lodě, která by měla být schopná létat nad hladinou téměř ve 100 % času, se pak počítá s dalšími 200 000 člověkohodinami.
Na designu spolupracoval interní tým Gitana s Guillaumem Verdierem. Pro účely návrhu nové lodě posloužily i údaje z 300 sensorů, kterými byl prošpikován předchozí Gitana 17. Gitana 18 bude mít na palubě senzorů 450. Cílem je, aby si loď sama řekla, kdy už je namáhání dost, kdy už to „bolí“.
Trimaran je nyní kompletován v loděnici CDK. Hotový by měl být v září. Již 26. října by se měl postavit na start Café L´OR (doublehanded závod přes Atlantik, dříve Transat Jacques Vabre).
116
Související články
Milan Koláček ve třídě Class40
Milan Koláček ve třídě Class40
Je to potvrzené! Milan Koláček bude letos startovat ve třídě Class40. Před sebou má celou řadu závodů, sólových i doublehanded. Závodit bude na jachtě Yelcho, design Lombard Lift V2. Vrcholem bude transatlantický závod Transat Café L´OR (dříve Transat Jacques Vabre).
Kolik mil upluje plachetnice za den?
Kolik mil upluje plachetnice za den?
Kolik mil je možné uplout na plachetnici za den? Kde jsou rekordy? Někdo upluje 100 mil. Jiný 150. Méně již je těch, kteří překonali hranici 200 mil. To ale stále nejsou rekordy! Ty jsou někde jinde. Mnohem a mnohem dále. Kam až je možné za den doplout?
Bez rekordu. Prozatím…
Bez rekordu. Prozatím…
Jen pár hodin po sobě vypluly na plavbu kolem světa trimarany Sodebo Ultim a SVR Lazartigue. Cílem bylo překonání rekordu. Jen pár hodin po sobě oba trimarany svoji pouť za rekordem skončily mezi Kanárskými ostrovy a Kapverdy. Na jedné lodi problémy s foilem, na druhé s kormidlem.