Extrémní teploty Jadranu
Extrémní teploty tohoto roku se projevují i na teplotách Jadranu. Teplota moře u chorvatských břehů již nyní dosahuje k 26°C.
Vysoké teploty panují u nás i na Jadranu již od dubna. Místo vlahého jara je i ve středu Evropy sucho jak v srpnu v maďarské pustě. Na Jadranu se vysoké teploty promítly do extrémních teplot moře. Na konci května se běžné teploty moře pohybují na hranici 20°C. V průměru jsou dnes teploty moře o 3°C vyšší, než je běžné.
Podívejte se na dvě přiložené mapy.
Na první jsou absolutní hodnoty teploty moře. Podle barevné škály vidíte, že jižně od Splitu se teploty pohybují mezi 23 a 25°C. Slušné na konec května.
Druhá mapa je barevně fádnější, ale o to více alarmující. Ukazuje odchylky teploty od průměru. Dnes je teplota téměř všude vyšší o 3°C, než je průměr!
Ještě se podívejte na dnešní tabulku teplot vody na Jadranu zde.
A na závěr článku jedno upozornění. Uvedené teploty se vztahují k povrchové vrstvě vody. Ve větších hloubkách není moře prohřáté. Pokud přijde bouřlivé počasí a moře se promíchá, může dojít ke skokovému snížení teploty. Tak abyste se nedivili….
7239
Související články
Jak bude foukat na České námořní rallye?
Jak bude foukat na České námořní rallye?
Již v neděli startuje mistrovství republiky v chorvatské maríně Kaštela. Počasí posledních dnů je v Chorvatsku divoké, proto jsme se zeptali ředitele závodu Tomáše Stejskala, jak se bude bojovat s případným bouřlivým počasím.
Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye
Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye
Říjen se stává pro české a slovenské závodní jachtaře mimořádně atraktivním měsícem. Již po 28. se pojede Česká námořní rallye, která naváže na novou slovenskou regatu Slovak Sailing Challenge, která bude startovat na stejném místě a na stejných jachtách Salona 46 a First 45.
Druhá etapa Velikonočky je tady
Druhá etapa Velikonočky je tady
Druhá etapa Velikonoční regaty se liší od všech předešlých. Na startovní pole je připravena cikcak etapa, s mnoha nebezpečnými zákrutami. Tentokrát bude menší prostor na taktizování při volbě trasy.