Extrém
Toto je nová Mini od Thomase Tisona, kterou připravují v německé loděnici Knierim Yachtbau. Vypadá trochu krabicoidně, ale samozřejmě bude vybavena foily. Jak jinak. V dnešní době.
Šířa dodává každé lodi tvarovou stabilitu. Čím je loď širší, tím je stabilnější. Stačí srovnání voru a kajaku. Na plachetnici pak vyšší stabilita znamená vyšší výkon. Jachta uveze více plachet. Vyšší výkon = vyšší rychlost.
Pontonovitý tvar lodě nemusí být problém, pokud jachta pluje v náklonu. V té chvíli pluje po hraně a smáčená plocha (tření) je minimální. Problémem je slabý vítr, kdy bude sedět na vodě jako kačena.
A co se týče foilů, této dnešní všednodenosti, půjde o unikátní systém, kdy se křídla zvedající jachtu z vody budou pohybovat ve třech směrech.
Z estetického hlediska se již nejedná o jachtu krásných tvarů. Na druhou stranu bude vevnitř dost místa i na poličky, na které si závodník bude moci uložit knihy pro případ, kdyby uvízl ve slabém větru.
4331
Související články
346 mil za 24 hodin na 6,5 m lodi
346 mil za 24 hodin na 6,5 m lodi
Francouzský jachtař Benoît Marie vytvořil nový čtyřiadvacetihodinový rekord ve třídě 6,5 metru dlouhých jachet Classe Mini. Znamená to, že plul průměrnou rychlostí 14,43 uzlu.
The Ocean Race Europe začal kolizí
The Ocean Race Europe začal kolizí
O víkendu začal v Kielu The Ocean Race Europe. Začal ve velkém stylu. Dvě minuty po startu byly dvě lodě ze hry.
Jen další krásná studie, nebo to máme brát vážně?
Jen další krásná studie, nebo to máme brát vážně?
Metis 45. Plně foilující pětačtyřicítka, která by měla mít rychlostní potenciál jachet IMOCA a byla by vyráběná sériově. Je to jen další hezký obrázek, který má k realizaci tak daleko, jako Rusko k demokracii, nebo je možné, že se tato mašina brzy objeví na vodě?