Etapa dvou rozdílných polovin
15. června bylo na mole v Concarneau rušno. 42 závodníků se připravovalo na třetí etapu závodu La Solitaire URGO Le Figaro – krátký 150-ti mílový sprint kolem ostrova Belle-Ile zpět do Concarneau. Mezi nimi i Milan Koláček, který se dobře vyspal a odpočinul.
Fantastický start
Milan předvedl parádní start. Sledovat 42 lodí Figaro jak na předoboční kurz za přibližně 15-ti uzlového větru opouštějí startovní čáru a točí první bójku pod vedením Adriana Hardyho a Milana Koláčka, byla prostě nádhera.
Za další otočnou bójí lodě nasadily spinakry a Milan se stále držel na čelních pozicích. Skvělá rychlost mu vydržela až k ostrovu Belle-Ile, který točil na šestém místě a otočný bod Sud Banc de Guérande na pátém. Se spinakrem to Milan prostě umí, a to se potvrdilo i nyní.
Ztráta na stoupačku
Cesta zpět ale znamenala křižování a Milan s těmi nejlepšími krok neudržel. Zaostával v rychlosti. Přesto se až do rána držel v první desítce. Pak se sice propadl a cílovou čárou projel včera kolem poledne na celkovém 22. místě. Mezi nováčky ale vybojoval 3. místo, těsně před cílem porazil svého největšího soupeře Pierra Le Bouchera o 25 vteřin. Etapu vyhrál Nicolas Lunven a vede také v celkovém pořadí. V něm se Milan posunul již na 20. místo.
Smíšené pocity
Na mole Milan nejprve neskrýval zklamání: „V závěru jsem neměl rychlost a nedokázal jsem přijít na to, jak loď nastavit, aby zrychlila. Vím, že plavba na stoupačku ve středním větru je moje slabina, a to se potvrdilo.“ Pak se přeci jen usmál: „Start se mi ale povedl, jel jsem levobokem po čáře, pak stačilo jen odpadnout a co nejrychleji nabrat rychlost. Navíc u startovní lodě byla skrumáž a lodě se tam vzájemně brzdily, toho jsem využil. Jsem spokojený, první dvě třetiny etapy jsem jel výborně, byl jsem pořád v první desítce. Závěr se mi sice úplně nepodařil, ale dojel jsem třetí mezi nováčky, takže šance na medaili tu ještě pořád je.“
Milan je stále v celkovém pořadí čtvrtý a na třetího nováčka ztrácí 20 minut. To se dá v poslední dlouhé a náročné etapě, která startuje v pondělí 19. 6. a vede k majáku Wolf Rock a podél anglického pobřeží do francouzského Dieppe, stáhnout.
Více informací o závodě zde.
3178
Související články
První offshore trénink úspěšný
První offshore trénink úspěšný
Milan Koláček pokračuje s přípravami na sezónu závodů Class 40. Vše má vyvrcholit podzimním doublehanded závodem přes Atlantik Transat Café L´OR.
Milan Koláček, proč Class40?
Milan Koláček, proč Class40?
Offshore jachtař Milan Koláček startuje letos v třídě Class40. Vrcholem bude na podzim závod přes Atlantik známý jako Transat Jacqus Vabre. Co je Class40 a jaká je jachta, na které bude závodit?
Milan Koláček ve třídě Class40
Milan Koláček ve třídě Class40
Je to potvrzené! Milan Koláček bude letos startovat ve třídě Class40. Před sebou má celou řadu závodů, sólových i doublehanded. Závodit bude na jachtě Yelcho, design Lombard Lift V2. Vrcholem bude transatlantický závod Transat Café L´OR (dříve Transat Jacques Vabre).