Emulze v převodovce znamená problém
Podíváte se na kontrolku oleje v převodovce a máte problém. Místo čistého oleje vidíte bílou emulzi. Jaký to má vliv na kauci? Významný. Jako vždy, když musí loď z vody.
Problém, o kterém zde píšeme, se vztahuje na jachty se saildrivem. Jachet s přímým náhonem (motor, převodovka, hřídel, lodní šroub) se to netýká. Tam se voda do převodovky nemůže dostat.
K narušení těsnosti saildrivu může dojít při namotání mooringu, nebo při jiném úderu do lodního šroubu. Za plavby můžete trefit větev stromu. Nebo cokoli jiného, co se udrží na úrovni hladiny. To se nejspíše stalo nyní během kapitánského kurzu instruktorovi Danu Přívarovi. Nedošlo k namotání mooringu, přesto při ukázce detailního převzetí lodi v převodovce objevili s posádkou emulzi. Přivolaný potápěč následně sundal lodní šroub a objevil pod ním poškození.
Co to dále znamená?
Foto Dan Přívara
Sundaný lodní šroub
Jasné je, že loď musí z vody. Je třeba vyměnit těsnění v noze saildrivu. Bez vytažení lodě z vody to není možné.
Vzhledem k tomu, kolik stojí vytažení jachty z vody a její následné opětovné spuštění na vodu, je jasné, že minimálně velká část kauce je pryč. A to se nebavíme o ceně práce a náhradních dílů.
Tedy, emulze v převodovce je špatná zpráva, oprava je nákladná. A není proto od věci, si olej v převodovce zkontrolovat při přebírání jachty. Abyste neměli pocit, že to na vás někdo narafičil.
624
Související články
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
Konec rekordního pokusu, Sodebo nemá kormidlo
V Jižním oceánu, až daleko na jihu téměř v oblasti plovoucího ledu končí rekordní pokus v plavbě kolem světa trimaranu Sodebo Ultim. Thomas Coville se svými muži přišel o kormidlo na centrálním trupu. V další plavbě Jižním oceánem není možné pokračovat.
Ulomený foil
Ulomený foil
Druhý ve Vendée Globe Sebastien Simon přišel o foil na pravoboku. To je velká rána pro držitele čtyřiadvacetihodinového rekordu. Znamená to rychlostní ztrátu kolem 30 %.
Čtyři měsíce a stále pluje
Čtyři měsíce a stále pluje
9. července se nejrychlejší Class 40 Acrobatica srazila na severním Atlantiku s liberijským tankerem Silver Ray. Vrak závodní lodě stále pluje.