Dvě třídy ve Volvo Ocean Race
Příští ročník Volvo Ocean Race, ať už bude jméno jakékoliv, se pojede ve dvou třídách jachet. Jednou z nich bude stará známá VO65 a druhou bude revoluční IMOCA. Můžeme tedy říci, že design jachet udělá mílové skoky vpřed.
Na schůzce v Paříži mezi organizátory závodu a lidmi odpovědnými za třídu IMOCA, se řešilo, jak sladit pravidla třídy, která je primárně určena pro sólový jachting, se závodem v posádce okolo světa. Důležité je, že změny jachet IMOCA, potřebné pro závod Volvo Ocean Race, by měly být jen minimální. Současné jachty IMOCA by měly být schopné do závodu nastoupit jen s malými úpravami.
Revoluce vs. spolehlivost
Nyní je jasné, že do závodu odstartují technologicky vyspělé jachty IMOCA, které jsou opatřené foily a reflektují nejnovější trendy a třída VO65. Jsou to jachty, které již mají za sebou 2 ročníky závodu a v roce 2021 půjde o více než deset let staré lodě. Jejich výhodou však bude již ověřená spolehlivost.
Ženy a mládí vpřed
Na jachtách IMOCA pojedou malé týmy, složené zřejmě převážně ze sólových jachtařů. Ve třídě VO65 nastoupí týmy podobné těm minulým.
Pořadatelé nadále chtějí zachovat mix muž/žena a zkušenost/mládí. Aby to bylo vyvážené.
Jak komunikovat výsledky
Dvě třídy přinášejí problém, jak komunikovat výsledky ven. První v cíli je jasný, ten má slávu. Jak to ale bude s prvním v cíli v pomalejší třídě? Jak se bude vysvětlovat veřejnosti, že tento také vyhrál, i když doplul na čtvrtém místě? To je pro veřejnost velmi matoucí, složité. Obvykle se tedy nakonec skončí na tom, že se pozornost věnuje jen rychlejší z obou tříd.
Více týmů?
Cílem by mělo být, přivést do Volvo Ocean Race více týmů. Uvidíme, jak se to povede. V roce 2020 se pojede Vendée Globe, po závodě by mohly být lodě IMOCA k dispozici. Na druhou stranu týmy IMOCA mají i své další regaty a příprava na ně je dlouhodobá. Není to tak, že dáte skipperovi loď a ten vyrazí do závodu. Jsou to roky práce a ty může Volvo Ocean Race narušit. Uvidíme tedy, jak se nápad chytne.
Konečně zajímavé lodě
Nezanedbatelnou výhodou je, že na startu se konečně objeví velmi zajímavé jachty. Kdyby ještě byl vypuštěn fanfarónský mediální styl typu amerického fotbalu, hned by byla chuť se jet na start podívat.
4965
Související články
Bezvětří, rekord, bezvětří
Bezvětří, rekord, bezvětří
Letošní Vendée Globe je zatím zajímavá, ale pomalá (až na již druhý 24h rekord). Místo pasátu 3 dny bez větru, následoval krátký pasát a dnes už rovníkové tišiny. Rekord na rovník Alexe Thomsona z roku 2016 má hodnotu 9 dnů a 7 hodin. Dnes je to už přes 10 dnů a na rovník téměř 400 mil.
Jak opravit neopravitelné
Jak opravit neopravitelné
Louis Burton je bojovník. To se o něm ví. Tentokrát se ale pouští do něčeho, co je z laického pohledu nemožné. Jen si to představte, loď se vám láme v půlce, vy to opravíte jako zlomenou nohu od stolu a pokračujete v závodě kolem světa. A nejste přitom před cílem. Jen nedlouho po startu...
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit.