Dostalo nás bezvětří po startu…
Naše dvojice Pavel Roubal a Milan Koláček skončila na 8. místě v závodě Minifastnet. O průběhu závodu jsme mluvili s Milanem Koláčkem.
Osmé místo je sice daleko od medaile, přesto jde o úspěch našich barev. Již v první třetině závodu však bylo znát, že čelo startovního pole je pryč. Kde jste ztratili?
Ze hry o lepší umístění jsme vypadli již nedlouho po startu. Podařilo se nám sice odstartovat dobře, bohužel na méně výhodné straně startovní čáry. Tuto nevýhodu jsme dokázali dohnat a k mysu Cap de la Chevre jsme se dostali ve vedoucí skupině. Severovýchodní vítr za mysem lehal. S tím jsme počítali a drželi jsme se daleko. Přesto jsme se celá vedoucí skupina dostala do bezvětří. Z celé vedoucí skupiny však k nám přišel nový vítr jako poslední a naši soupeři nám ujeli. Navíc v Chenal du Four chytili stále ještě příznivý proud a naše ztráta bohužel ještě narostla.
To však bylo na začátku závodu. Dále již nebyla šance se přiblížit?
V podstatě ne. Kurz byl letos v podstatě přímý. Nebyla šance na taktiku. Bylo to o rychlosti. V takové konkurenci, jaká je na Minifastnetu, nemáte mnoho příležitostí dojet soupeře jen na rychlost.
Škoda. A jak ses cítil rychlostně za kormidlem Mini. Býval jsi přeborník, nyní si ale na Mini dlouho neseděl.
Ano, neseděl jsem na Mini přibližně dva roky a to se na projeví. Trvalo mi, než jsem se rozjel. Zpočátku jsem neměl cit pro jemný trim, který je třeba k využití potenciálu lodě na 100 %. Časem se to ale zlepšilo.
A jaké to je na Mini po zkušenosti z větších lodí?
Především mokré. Mokré a nepohodlné. To je to, co mě napadne hned jako první.
A jaký závod plánuješ nyní?
Na podzim bych měl jet na Figaru Middle Sea Race. Spolu s Pavlem Štolbou, který je majitelem ledě. Kvůli tomu jsem nyní trávil dlouhé dny úpravami lodě. Přidělal jsem karbonový čelen a udělal jsem ještě nějaké úpravy do handicapu. Tak uvidíme.
6948
Související články
První offshore trénink úspěšný
První offshore trénink úspěšný
Milan Koláček pokračuje s přípravami na sezónu závodů Class 40. Vše má vyvrcholit podzimním doublehanded závodem přes Atlantik Transat Café L´OR.
Milan Koláček, proč Class40?
Milan Koláček, proč Class40?
Offshore jachtař Milan Koláček startuje letos v třídě Class40. Vrcholem bude na podzim závod přes Atlantik známý jako Transat Jacqus Vabre. Co je Class40 a jaká je jachta, na které bude závodit?
Milan Koláček ve třídě Class40
Milan Koláček ve třídě Class40
Je to potvrzené! Milan Koláček bude letos startovat ve třídě Class40. Před sebou má celou řadu závodů, sólových i doublehanded. Závodit bude na jachtě Yelcho, design Lombard Lift V2. Vrcholem bude transatlantický závod Transat Café L´OR (dříve Transat Jacques Vabre).