Dnes se rozhodne?
Bóra utichla. Tedy utichla… Utichla v maríně v Biogradu. Na moři je to jinak. Stále registrujeme poryvy přes 25 uzlů. Jindy by to asi nevadilo, podmínky jsou lepší než v minulých dnech, ale dnes na ranní poradě kapitánů se hlavy některých týmů (shodou okolností těch, které po pěti rozjížďkách jsou na stupních vítězů) začaly odkazovat na charterové smlouvy, ve kterých je zakázáno vyplouvat ve větru nad 24 uzlů. Jistě je to oprávněná poznámka.
No a takto to tady chodí. Jsou léta, kdy fouká tak málo, že i spinaker jen schlíple vlaje a místo závodění je to na koupání. Letos se počasí zbláznilo, na Jadranu zaútočil brutální podzim a počasí z pozdního léta skočilo rovnou do předvánoční kosy. Někteří závodníci by závodili, až by brečeli, jiní dávají přednost vybojované jistotě a do ničeho dalšího by se už raději nepouštěli. No a mezi tím vším je hlavní rozhodčí, který funguje jako hromosvod, do kterého se strefují ambice a přání všech závodníků.
Na zhodnocení situace by se asi nejlépe hodil chorvatský výraz, který není možné ve slušné společnosti překládat: Jebiga!
2766
Související články
Reportáž z 29. České námořní rallye na ČT SPORT
Reportáž z 29. České námořní rallye na ČT SPORT
Ve čtvrtek 20.11. v 17:20 můžete na kanálu ČT SPORT shlédnout premiéru 15 minutové reportáže z 29. ČNR 2025
Co je nového se stěžni na Firstech 36?
Co je nového se stěžni na Firstech 36?
Během České námořní rallye spadl stěžeň na jachtě First 36 v maríně na Žutu. Po kontrole takeláží na dalších Firstech se ukázalo, že daleko k tomu nemají ani stěžně na jiných lodích. Co je v této kauze nového?
Proč spadl stěžeň na jachtě Multiklima a co bude dále?
Proč spadl stěžeň na jachtě Multiklima a co bude dále?
Atraktivní třída First 36 má na České námořní rallye vážný problém. Včera spadl stěžeň na jachtě Multiklima a šušká se, že více, či méně poškozené by mohly být přední stěhy na několika dalších lodích? Co se stalo a jak z toho ven?