Deset meteo rad
Anglický časopis Motor Boats Monthly připravil ve spolupráci s meteorologem Simonem Keelingem 10 rad týkajících se počasí a jeho předpovědí. Jsou obecně platné a vyplatí se je alespoň přečíst.
1. Nejvíce sexy webové stránky pravděpodobně neposkytují nejpřesnější informace. Lepší vzhled stránek neznamená, že jejich údaje jsou přesnější.
2. Hledáte, jaké má být počasí, nebo jaké chcete, aby bylo? Přílišné množství zdrojů svádí k vyhledávání toho, který nejvíce vyhovuje vašim přáním.
3. Webové stránky zobrazují stejné informace rozdílnými způsoby. Vyberte si několik zdrojů, jeden v psané formě, druhý s mapami, třetí s hi-res mapami a jeden s údaji v tabulkách.
4. Naučte se, co výrazy v předpovědi znamenají. Vztahuje se údaj „později" k času za hodinu, za 12 hodin nebo za den?
5. Rozumět synoptickým mapám s nakreslenými frontami. Jde o velmi důležité informace, které dávají obraz o dalším vývoji.
6. Začněte s meteorologickým plánováním již několik dnů před vyplutím. Sledováním vývoje počasí je možné odhalit, jaké změny přicházejí, jak budou rychlé a jak přesná bude předpověď.
7. Vítr bude na jižní straně oblasti vysokého tlaku silnější, než předpokládáte. Sílu větru posuňte nahoru o 1 – 1,5°Beauforta, aby více odpovídala realitě.
8. Čím blíže jsou izobary, tím silnější bude vítr. Porovnávejte sílu větru ze vzdáleností izobar na synoptické mapě. S trochou praxe je možné sílu větru odhadnout.
9. Dlouhé a rovné izobary znamenají větší vlny. V oblasti s rovnými izobary má vítr dlouho stejný směr, proto mají vlny více prostoru k rozjezdu a jsou vyšší.
10. Je lepší být v přístavu a přát si být na moři, než naopak si na moři přát, abychom raději zůstali v přístavu. Naslouchejte profesionálům, pokud nedoporučují vyplouvat, nevyplouvejte.
Titulní obrázek: Met Office
16435
Související články
Brutální počasí u Hornu a čekání uprostřed Pacifiku
Brutální počasí u Hornu a čekání uprostřed Pacifiku
Charles Caudrelier postavil loď do dryfu uprostřed Pacifiku a čeká, až přejde brutální počasí u mysu Horn. Čekání je v závodě nezvyklé, ale může to být cesta k vítězství.
80 uzlů v přístavu
80 uzlů v přístavu
80 uzlů větru dokáže napáchat škodu i v přístavu na vyvázaných lodích. Jak dopadly jachty účastnící se Transat Jacques Vabre v přístavech Le Havre a Lorient? V obou přístavech byl zaznamenán vítr o rychlosti 80 uzlů.
Brutální bouře narušila závod
Brutální bouře narušila závod
Včera odstartoval doublehanded závod přes Atlantik Transat Jacques Vabre. Bez kategorie IMOCA. Extrémní bouře avizovaná na polovinu týdne donutila organizátory k těžkému, ale správnému rozhodnutí.