Dehler 42
Od chvíle, kdy rodina Dehlerů založila stejnojmennou loděnici, byla tato značka spojována se sportovně laděnými jachtami. To platí i dnes, kdy patří Dehler pod křídla expandující loděnice Hanse.
Druhou největší jachtou výrobní řady je Dehler 42. 12,5 metru dlouhá jachta je široká jen 3.91 metru a výtlak jen mírně přesahuje 9 tun. V závodní verzi je dokonce ještě lehčí. Designérem jachty je kancelář judel/vrolijk, která má na svém kontě i mnohé lodě pro Americký pohár. To je zárukou výborných plavebních vlastností.
Plynulý a elegantní design jachty v sobě slučuje moderní prvky jako bortlajsnu, která je integrální součástí trupu, rolfok s bubnem schovaným pod úrovní paluby, nebo zapuštěné lukny. Moderní okénka najdeme i v trupu lodi. Jde však o sportovní jachtu, proto nejsou tak velká jako na lodích turistických. Kvůli maximálnímu využití prostoru v podpalubí je kokpit posunut až na samou záď jachty. Koupací plošina je z toho důvodu sklopná. Tyto detaily umožňují co nejlépe využít celou délku trupu.
Proti mnohým současným jachtám je Dehler 42 velmi úzká na vodorysce, slibuje proto velmi dobré výkony i proti větru.V 10 uzlech větru je možné stoupat 45°na skutečný vítr rychlostí přes 7 uzlů.
V interiéru jachty potěší zaoblené hrany, díky kterým je posádka v podpalubí v bezpečí. Také zvednuté okraje stolů a kuchyňské linky si zaslouží pochvalu. Je znát, že jachta více optimalizována pro plavbu, než pro stání v maríně. Na mnoha maličkostech v podpalubí je znát, že loděnice Dehler si vždy dala záležet na detailu.
K dispozici jsou dvě verze uspořádání interiéru, s dvojicí a s trojicí kajut. Především verze dvoukajutová nabízí dostatek prostoru i pro nejnáročnější.
Připomínáme, že v současné době nabízí loděnice zajímavé slevy.
Parametry
Celková délka
|
12,84 m
|
Délka trupu
|
12,42 m
|
Délka na vodorysce
|
11,50 m
|
Šířka
|
3,91 m
|
Ponor
|
2,15 / 2,38 / 1,98 m
|
Balast
|
3000 / 2600 / 3250 kg
|
Výtlak
|
9100 / 8700 / 9500 kg
|
Nádrž na palivo
|
160 l
|
Nádrž na vodu (standard)
|
295 l
|
Výkon motoru
|
29 HP
|
Plocha hlavní plachty
|
52,5 m2
|
Gena
|
41,0 m2
|
Spinaker
|
130 m2
|
Design
|
judel/vrolijk & co
|
Cena |
179 900 EUR bez DPH |
Více
|
www.tpscentrum.cz
|
4098
Související články
Česká námořní rallye v České televizi
Česká námořní rallye v České televizi
Premiéru reportáže z letošního ročníku České námořní rallye – MČR One Design 2024 můžete shlédnout v České televizi na programu ČT SPORT už tento čtvrtek 14.11. v 16:30.
Máme tu něco pro pobavení…
Máme tu něco pro pobavení…
Seriózní regata není plná jen vážných chvil, soustředění nadupaných posádek, soubojů o každý centimetr. Nakonec se najdou i okamžiky pro zasmání. Zvlášť, když je někdo citlivě sestříhá a opatří přiléhavou se hudbou.
Příjem přihlášek na Českou námořní rallye
Příjem přihlášek na Českou námořní rallye
Dnes v 10:00 bylo zveřejněno vypsání 24. České námořní rallye – Mistrovství ČR One Design 2020.