Dehler 34 nominována na jachtu roku
Novinka německé loděnice Dehler, která má být spuštěna na vodu teprve v září, již byla nominována na ocenění Evropská jachta roku. Půjde o stejně úspěšnou jachtu, jako byla první čtyřiatřicítka této značky, která spatřila světlo světa právě před 30 lety?
První Dehler 34 byla pionýrem mezi performance cruisery. O úspěšnosti koncepce svědčí 1300 prodaných kusů. Nyní se německá loděnice snaží na tento úspěch navázat. Díky délce 34 stop jde o cenově dostupnou jachtu s nízkými provozními náklady, která je ale dostatečně velká pro manželský pár i mladou rodinu. Sportovní potenciál umožňuje využití jachty jak turistickými jachtaři, tak i závodníky.
Vysoká míra individualizace
I když jde o sériově vyráběnou jachtu, nabízí loděnice vysokou míru její individualizace. K dispozici jsou tři varianty kýlu, stejný počet verzí takeláže, na výběr jsou dvě kormidelní kola, nebo pro závodníky kormidelní páka. V interiéru může být přední kajuta uzavřená, nebo otevřená a spojená se salonem. Závodníci ocení možnost výroby interiéru v kajutách z lehkého sendviče. Také díky tomu je možné na Competition verzi ušetřit 500 kg oproti verzi standardní.
Příjemná zlepšení
Pro mnohé majitele budou kladem velké nádrže, které zajišťují mimořádnou autonomii jachty. Nádrže na vodu pojmou 230 litrů nezbytné tekutiny. Je to ale především 160 l nafty, co na jachtě této velikosti překvapí.
V interiéru jsou k dispozici dvě kajuty, klasický salón, kuchyně do L a veliká koupelna se samostatnou toaletou. Mezi toaletou a umývárnou jsou použity dveře, které zároveň celou umývárnu uzavírají. Pokud je někdo na toaletě, umývárna je stále použitelná.
Je zde ještě jedna inovace, která však není na první pohed patrná. Pod podlážkami jachty je použita výztužná struktura nazvaná Dehler Carbon Cage. Standardní sklolaminátová struktura je vyztužena jednosměrnými karbonovými vlákny, která o 20 % zvyšují tuhost trupu, zlepšují plavební vlastnosti a pomáhají stoupavosti jachty.
Jachta Dehler 34 bude k vidění na výstavách již na konci léta.
Parametry
Celková délka |
10,70 m |
Délka trupu |
10,30 m |
Délka na vodorysce |
9,60 m |
Šířka |
3,60 m |
Ponor |
2,10/1,95/1,55 m |
Výtlak |
5450/5900/6100 kg |
Balast |
1700/2100/2250 kg |
Nádrž na palivo |
160 l |
Nádrž na vodu |
230 l
|
Výkon motoru |
27 HP |
Plocha hlavní plachty (standard) |
37,50 m2 |
Plocha geny (standard) |
27,50 m2 |
Design |
judel/vrolijk & co |
Cena |
108 500 EUR bez DPH |
Více |
www.tpscentrum.cz
|
4378
Související články
Česká námořní rallye v České televizi
Česká námořní rallye v České televizi
Premiéru reportáže z letošního ročníku České námořní rallye – MČR One Design 2024 můžete shlédnout v České televizi na programu ČT SPORT už tento čtvrtek 14.11. v 16:30.
Máme tu něco pro pobavení…
Máme tu něco pro pobavení…
Seriózní regata není plná jen vážných chvil, soustředění nadupaných posádek, soubojů o každý centimetr. Nakonec se najdou i okamžiky pro zasmání. Zvlášť, když je někdo citlivě sestříhá a opatří přiléhavou se hudbou.
Příjem přihlášek na Českou námořní rallye
Příjem přihlášek na Českou námořní rallye
Dnes v 10:00 bylo zveřejněno vypsání 24. České námořní rallye – Mistrovství ČR One Design 2020.