Další velký chorvatský most povede na Pašman
Ostrovy Pašman a Ugljan spojí s pevninou most. Letos to ještě nebude, ale již nyní se vytváří studie proveditelnosti. Jak to bude s plavbou plachetnic Pašmanským kanálem a kde se bude most nacházet?
Na studii proveditelnosti za 700 000 HRK se již pracuje. Má ji na starost světoznámá firma Ernst & Young. Na stole jsou dvě varianty, které se liší jen mostem samotným. Trasa by začínala mezi městečky Sveti Petar a Turanj nedaleko Biogradu. Jeden z pilířů by stál na ostrůvku Ričulj vedle známého Galešnjaku, který má tvar srdce. Celková délka mostu bude kolem 2,2 km.
Grafika Otokpasman.hr
A lodníci z trajektů v Biogradu nebudou mit co žrat!
První varianta počítá s mostem ve výšce 35 metrů nad mořskou hladinou, který bude mít rozestupy mezi pilíři 90 m.
Druhou variantou je zavěšený most s výškou 40 m a šířkou mezi pilíři 140 m. Ve druhé variantě se počítá i s chodníky o šířce 1,2 m na každé straně vozovky.
Grafika Otokpasman.hr
4557
Související články
Jak bude foukat na České námořní rallye?
Jak bude foukat na České námořní rallye?
Již v neděli startuje mistrovství republiky v chorvatské maríně Kaštela. Počasí posledních dnů je v Chorvatsku divoké, proto jsme se zeptali ředitele závodu Tomáše Stejskala, jak se bude bojovat s případným bouřlivým počasím.
Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye
Slovak Sailing Challenge před Českou námořní rallye
Říjen se stává pro české a slovenské závodní jachtaře mimořádně atraktivním měsícem. Již po 28. se pojede Česká námořní rallye, která naváže na novou slovenskou regatu Slovak Sailing Challenge, která bude startovat na stejném místě a na stejných jachtách Salona 46 a First 45.
Druhá etapa Velikonočky je tady
Druhá etapa Velikonočky je tady
Druhá etapa Velikonoční regaty se liší od všech předešlých. Na startovní pole je připravena cikcak etapa, s mnoha nebezpečnými zákrutami. Tentokrát bude menší prostor na taktizování při volbě trasy.