Další odvážný krok ve třídě IMOCA
IMOCA je dnes nejdůležitější třídou jednotrupých offshore jachet. Jede se na nich Vendée Globe i (Volvo) Ocean Race. Je to třída, která umožňuje inovace. Toto je nejnovější podoba variace na dané téma.
Skipperem nové nekonvenční jachty l´Occitane je Armel Tripon, který se v posledních letech věnoval především jachtám vícetrupým. Zajímavá je osoba designéra jachty. Ve třídě IMOCA je to nováček Jmenuje se Sam Manuard a zatím pracoval především v Classe Mini a Class 40. U nás je známý díky spolupráci s Milanem Koláčkem. Mnozí také znají jím navržené jachty First (Seascape) 27, 24 a 18.
Nová jachta je naprosto odlišná od všeho, co bylo zatím ve třídě IMOCA k vidění. Všimněte si netradiční přídě. Zde designér aplikoval maximum možného z kulatých přídí jachet typu Magnum, které již léta vévodí Classe Mini. Limitem mu zde jsou pravidla IMOCA.
Dále je to (dle dostupných informací) menší šířka trupu. Stabilita je daná foily, které zatím na fotografiích chybí.
Co se foilů týče, všimněte si jejich nevšedního uložení vysoko na boku trupu. Ve slabém větru by jachta měla plout bez foilů.
Podívejte se na dlouhou rovnou palubu, která postrádá nástavbu. To co vidíte u zádi je jen takový sprayhood kryjící kokpit.
Sám kokpit také stojí za zmínku. Je opravdu hodně daleko vzadu. A je maličký. To je kokpit pro Vendée Globe, nikoli pro Ocean Race.
Zajímavé je umístění lodního šroubu až na samotné zádi, jak je patrné na jedné z fotografií.
Nová jachta Armela Tripona je revoluční a to si vyžaduje odvahu. Především ze strany sponzora. Je statečné vrazit miliony euro do projektu, který se může velmi rychle ukázat, jako chodník končící za prvním rohem. Bez odvahy by se však vývoj zastavil. Firma l´Occitane si za odvahu zaslouží pozornost.
3569
Související články
Bezvětří, rekord, bezvětří
Bezvětří, rekord, bezvětří
Letošní Vendée Globe je zatím zajímavá, ale pomalá (až na již druhý 24h rekord). Místo pasátu 3 dny bez větru, následoval krátký pasát a dnes už rovníkové tišiny. Rekord na rovník Alexe Thomsona z roku 2016 má hodnotu 9 dnů a 7 hodin. Dnes je to už přes 10 dnů a na rovník téměř 400 mil.
Jak opravit neopravitelné
Jak opravit neopravitelné
Louis Burton je bojovník. To se o něm ví. Tentokrát se ale pouští do něčeho, co je z laického pohledu nemožné. Jen si to představte, loď se vám láme v půlce, vy to opravíte jako zlomenou nohu od stolu a pokračujete v závodě kolem světa. A nejste přitom před cílem. Jen nedlouho po startu...
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Nico Lunven první a obtížná rozhodnutí na dohled
Změna ve vedení Vendée Globe. Do čela se dostal Nico Lunven, který byl před 50 hodinami předposlední. Startovní pole má za zády níži a před sebou složitou cestu do pasátu. Obtížné chvíle, kdy bude snadné ztratit.